او در ادامه با تاکید بر اینکه پس از انقلاب این روند متوقف شد، نوشته ‌است: «ده‌ها کارگردان تهیه‌کننده، دهه به دهه و نسل به نسل آمده‌اند و با ارائه آثاری ماندگار به بازار سینما رونق و به جشنواره‌ها اعتبار بخشیده‌اند. «ونیز»، «کارلووی واری»، «برلین»، «نانت» و «کان » بهترین جوایز خود را به فیلم‌های ایرانی اهدا کردند و در قله صنعت سینما هالیوود به اصغر فرهادی کارگردان- تهیه‌کننده نخبه ایرانی دو بار جایزه اسکار اهدا شده است. با این همه عجیب است و به سختی می‌توان باور کرد که اینک صدای این جریان مبتکر، متخصص و خلاق شنیده نمی‌شود و هم اکنون دولت و تشکیلاتی که خود را با عنوان «اتحادیه تهیه‌کنندگان» معرفی می‌کند بی اعتنا به جایگاه و نقش تاریخی این جریان رسما خواهان تعطیلی انجمن صنفی کارگردان تهیه‌کننده‌ها و انحلال آن در جریان سینماداری و پخش هستند! اکنون در آستانه برگزاری مجمع عمومی «انجمن کارگردان تهیه‌کنندگان» که تا امروز فشارهای صنفی و دولتی را تاب آورده و به فروپاشی تشکیلاتی تن نداده است،‌هستیم.»

او نوشته: «اینک سال‌هاست که انحصار نمایش فیلم در سالن نیز به پایان رسیده و توسعه چشم‌گیر نمایش خانگی همه مناسبات تهیه و تولید و توزیع و نمایش فیلم را در همه جای جهان به نفع نیروهای سازنده و خلاق دگرگون کرده است... . انجمن کارگردان تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن پیگیری برای تامین امنیت بازار نمایش خانگی و راه‌اندازی «شورای صنفی نمایش آنلاین» بر این باور است که امروز «مجمع فیلم‌سازان» می‌تواند با تکیه بر نام‌های بزرگ و چهره‌های معتبر و پرطرفدار خود با بهره بردن از تبلیغات اثرگذار و فراگیر محبوب‌ترین پلت‌فرم نمایش خانگی را ایجاد کند و با جذب مخاطبان میلیونی از بزرگ‌ترین تهدید تاریخ سینما در ایران بزرگ‌ترین فرصت را بسازد. وظیفه صنفی امروز کارگردان تهیه‌کنندگان ایرانی به دست گرفتن بازار نمایش خانگی و تامین امنیت و رونق و اعتلا برای این بازار پرمخاطب است.»

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند