پس از نزدیک به دو دهه دغدغه‌هایم من را به سوی پیوند فرهنگ‌ها سوق داد؛ برای مثال می‌توانم به پروژه‌هایی چون تلفیق موسیقی کوه‌های اکوادور با موسیقی کرال نروژی تا جمع‌آوری لالایی‌های کشورهایی همچون ایران اشاره کنم.در ادامه هیلستاد مثال‌های شنیداری و همچنین عکس‌هایی از فضاهای آکوستیکی که در آن کار کرده بود را به اشتراک گذاشت و مطالبی را پیرامون آنها بیان کرد. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اینکه چطور آکوستیک طبیعی محل ضبط، باعث شخصیت‌بخشی به موسیقی و آن ضبط به خصوص می‌شود، اشاره کرد. چگونگی ارائه‌ موسیقی فولکلور به شیوه‌های نوین‌تر، تا بتواند در قلب فرهنگ و جامعه باقی بماند، از دیگر مباحث مورد اشاره وی بود. بخش پایانی سمینار، به پرسش و پاسخ اختصاص یافت. دانشجویان سوالاتی از قبیل نحوه ارتباط‌گیری با فرهنگ جدید و چگونگی فرآیند ساخت یک کار تلفیقی پرسیدند. همچنین نظر شخصی هیلستاد در مورد موسیقی ایران را جویا شدند که او پاسخ آن را، خواندن شعرها و افسانه‌های فرهنگ جدید دانست. همچنین از شگفت زدگی‌اش از موسیقی ایران به‌خصوص درباره رنگ‌های خاص سازهای سنتی سخن گفت. اریک هیلستاد در سال ۱۹۵۱ در شهر اسلو نروژ به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴ شرکت پخش خود را تاسیس کرد و رفته رفته فعالیت‌های برون مرزی و بین فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار داد.

 

 

این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند