پرونده آخرالزمان در ادبیات هم یکی از بخش‌های مهم مجله را تشکیل می‌دهد. آخرالزمان در ادبیات غرب به متن‌هایی اطلاق می‌شود که از مکاشفه یوحنا ملهم‌اند. یوحنا پرده از خبری برمی‌دارد که در آینده رخ می‌دهد. جنبه مهمی از ادبیات آخرالزمانی بیان اسرار آینده است. در آخرالزمان چه رخ می‌دهد و رویدادهایی در مورد آینده جهان که عموما با حوادث مهم و توام با خشونت و وضعیت‌های بحرانی روبه‌رو است چگونه راه به ادبیات گشوده است. پرونده «هنر و سیاست» این شماره به ادواردو گالیانو (۲۰۱۵-۱۹۴۰) نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی برجسته‌ اهل اروگوئه و یکی از سرشناس‌ترین روشنفکران آمریکای لاتین اختصاص دارد. نویسنده‌ای که صراحت لهجه و نثر ستیزنده و سازش‌ناپذیرش، چه در عرصه ادبیات و چه در عرصه ژورنالیسم، برای دهه‌ها الهام‌بخش نویسندگان آمریکای لاتین بوده است. گالیانو همچنین فعال سیاسی بسیار پرکاری بود و نقد‌های تند و تیزش از نئولیبرالیسم اقتصادی و جهانی‌سازی بخشی جدایی‌ناپذیر از حیات فکری او بود. بخش مداخله در این شماره موضوع سینما؛ تجارت یا هنر را محور خود قرار داده که برمی‌گردد به واکنشی که اسکورسیزی طی چند ماه گذشته نسبت به انبوه تولیدات فیلم‌های ابرقهرمانی نشان داد و سپس فیلمسازهای هم‌نسلش چون کن لوچ، کاپولا و... نیز با او همراه شدند. شماره نورزوی مجله سینما و ادبیات در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌ها در دسترس مخاطبان است.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند