این کتاب در چند بخش تدوین شده است و مفهوم بازی را برای مخاطب تشریح می‌کند. «مقدمه: مطالعات بازی چیست؟»، «فرهنگ بازی: معنا در بازی‌ها»، «بازی‌ها و بازی کردن در تاریخ»، «ساختار دوگانه و بازی‌های اکشن دهه ۷۰»، «ماجراجویی‌ها و داستان‌های دیگر در بازی‌های دهه ۱۹۸۰»، «جهان‌های سه‌بعدی و سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۹۰»، «واقعیت و بازی: ورود فرهنگ بازی به هزاره جدید» و «آماده‌سازی طرح پژوهشی در حوزه مطالعات بازی» بخش‌های مختلف این کتاب هستند. در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «مطالعات بازی» راهنمای جامعی است درباره بازی‌های دیجیتال در مقام رشته‌ای علمی که تاریخ و ماهیت این موضوع را به‌عنوان پژوهشی‌تحلیلی در بستر فرهنگ به خوانندگان عرضه می‌کند و سپس مروری دارد بر بازی‌های دیجیتال به مثابه سازه‌های فرهنگی پویا. بازی‌های دیجیتال از رهگذر مطالعات مفاهیم اصلی‌ تحلیلی در بافت و فرهنگ آنها در چهار دوره (دوران آغازین و دهه‌های ۷۰و ۸۰ و ۹۰ میلادی) توصیف و تحولات معاصر آنها بررسی شده است. این کتاب در ۳۵۲ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت  ۷۲هزار تومان توسط انتشارات فرهنگ نشر نو و  با همکاری نشر آسیم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند