به گزارش خبرگزاری مهر، این استاد پیشکسوت گفت بزرگ‌ترین دغدغه من صداسازی اصولی سازهای ایرانی است؛ چرا که معتقدم بسیار مهم است از ساز چه صدایی بیرون می‌آید. همان‌طور که در کلاس‌های آموزش خوانندگی هنرآموز ابتدا باید روی صدایش کار کند در نوازندگی نیز یک نوازنده باید با اصول صحیح نواختن به خوبی آشنا باشد.وی افزود: متاسفانه شیوه نوازندگی بسیاری از بزرگان موسیقی ایران زمین چون جلیل شهناز و استاد عبادی رو به فراموشی است که دلیل این موضوع هم نرفتن هنرجویان به کلاس‌های موسیقی بزرگان است درحالی‌که هنر آموز باید از نزدیک با استادان برجسته در ارتباط باشد تا بتواند چم و خم کار را به خوبی فرا بگیرد. ازسویی دیگر آموزش باید همراه با عشق و علاقه باشد.موسوی در پایان صحبت‌هایش شیوه نوازندگی استاد عبادی را سرآمد توصیف کرد و گفت: من افتخار داشتم طی ۶ سال محضر استاد عبادی را درک کنم. او یکی از بهترین شیوه‌های سه تار نوازی را ایجاد کرد و با وجودی که این شیوه نوازندگی بسیار سخت است، اما قطعا هنرآموز پس از فراگیری آن می‌تواند درک و دریافت خود را از موسیقی بالا ببرد. از این رو تلاش می‌کنم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی موسیقی از این دست بتوانم شیوه‌های نوازندگی استادان برجسته را به نسل‌های امروز آموزش دهم. مسترکلاس نی ‌نوازی محمد موسوی و شیوه سه تار نوازی به سبک استاد عبادی، به همت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.