به گزارش «ایبنا»، این کارگردان در این مراسم که در موزه‌ عروسک و فرهنگ ایران برگزار شد، عنوان کرد: چیزی را جایگزین کردن در فرهنگ دشوار است و اصلا دلیل نمی‌شود فکر کنیم باید چیزی را معدوم کنیم تا چیزی جایگزین آن شود. امیدوارم به کلکسیونرهایی که عروسک جمع می‌کنند یا به کتاب‌هایی که دراین‌باره هست، نگاه کنید. از قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی به بعد، خانواده‌هایی در اروپا تمام تلاش خود را وقف کردند تا ثروت‌شان را در راه عروسک‌سازی بگذارند. حالا چه عروسک‌های نمایشی و چه عروسک‌های اسباب‌بازی. برای همین هرچقدر در ایران بکوشیم، کم است.» غریب‌پور با انتقاد از شیوه‌ عملکرد روشنفکران گفت: روشنفکران ما نسبت به عروسک بی‌تفاوت هستند و مطلقا درکی از این جهان ندارند. درحالی‌که در قبایل استرالیایی و در هندوستان و در ایران باستان تمام آداب و سنت‌ها و... از طریق عروسک منتقل می‌شد و کشاندن جامعه‌ روشنفکری به این سمت، من فکر می‌کنم بسیار دشوار است؛ چون در مقام یک روشنفکر آنها فکر می‌کنند باید یک آدم عقل‌شیرین در سن هفتاد سالگی به عروسک علاقه‌مند باشد. در غیراین صورت، حتما باید مطمئن صحبت کند. حتما باید با واژگان بسیار دشوارمفاهیم را بیان کند. ما این مشکل را داریم. در دانشگاه هم وقتی می‌گویند نمایش عروسکی، می‌گویند عروسک‌بازی، می‌گویند عروسک‌سازی... همه‌ تصورات‌مان تغییر پیدا می‌کند.