کاهش 10 درصدی نیروی کار لوفت‌هانزا

ازآنجا‌ که این گروه هواپیمایی به خاطر شیوع کووید-۱۹ تعداد زیادی از مسافران خود را ازدست‌داده است مجبور به کاهش نیروی کار خود شده است. این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرده است که در نظر دارد به‌عنوان بخشی از برنامه بازسازی، ناوگان هوایی خود را از ۷۰۰ فروند به ۱۰۰ فروند هواپیما کاهش دهد.

این سخنگو در ادامه گفت: «لوفت‌هانزا کارگو از برنامه بازسازی گروه لوفت‌هانزا پشتیبانی می‌کند و به بهینه‌سازی وضعیت هزینه‌ها ادامه می‌دهد.» وی افزود: «در حال حاضر اقدامات اساسی و تغییر در ارائه مسیرهای حمل‌ونقل در پی همه‌‌گیری ویروس کرونا در دست بررسی است.» بخش کارگو (بار) لوفت‌هانزا همچنین به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بخشی از فعالیت‌های تحویل بار خود را به «شرکت لجستیک فیج» برون‌سپاری کند. سخنگوی این شرکت در این رابطه گفت: «این تصمیم در رابطه با برون‌سپاری بخشی از مرکز کارگو در فرانکفورت خیلی پیش ‌از این تاریخ گرفته‌شده و ربطی به شرایط فعلی نداشته است. این تصمیم بخشی از تجدید ساختار خدمات ما بوده است.»  لوفت‌هانزا کارگو پیش‌ازاین نیز در ماه آوریل یک نفر از تعداد اعضای هیات اجرایی کم کرد و تعداد اعضا را از چهار نفر به سه نفر تغییر داد. در پی این اقدام، پیتر گربر، رئیس هیات اجرایی و مدیرعامل لوفت‌هانزا کارگو، مسوولیت بخش مالی و منابع نیروی انسانی را به‌طور موقت بر عهده‌ گرفته است.در اواسط ماه ژوئن، این شرکت هواپیمایی برنامه جدید تجدید ساختار خود را اعلام کرد. این برنامه جدید تجدید ساختار شامل برنامه‌هایی برای کاهش ۲۲ هزار شغل تمام‌وقت بود که نیمی از آنها در آلمان خواهد بود.به‌تازگی سهامداران لوفت‌هانزا در پی یک نشست عمومی فوق‌العاده، دریافت برنامه نجات مالی ۹ میلیارد یورویی از صندوق ثبات اقتصادی دولت آلمان را تصویب کردند.

طبق برنامه مالی صندوق ثبات اقتصادی، این صندوق با تامین ۷/ ۵ میلیارد یورو، مالکیت ۲۰ درصد از سهام این شرکت هواپیمایی را در اختیار می‌گیرد و این فرآیند در قالب افزایش سرمایه انجام خواهد شد. این بسته حمایتی با تضمین وام ۳میلیارد یورویی دولت و با مشارکت بانک «کا‌اف‌و» و بانک‌های خصوصی  ارائه خواهد شد.شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در شهر کلن، آلمان آغاز کرد و دفتر مرکزی آن نیز در همین شهر مستقر است. پایگاه اصلی پروازهای این شرکت فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت است.