پوتین: اهدافمان را در اوکراین به دست می آوریم

رئیس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با مادران و همسران نظامیان روس گفت که این کشور اهداف خود در اوکراین را محقق خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که روسیه اهداف خود در اوکراین را بدست خواهد آورد.

وی که در جمع مادران و همسران نظامیان روس که در جنگ اوکراین حضور دارند، صحبت می‌کرد، افزود: «روسیه در حال جنگ با اوکراین نیست بلکه با کسانی در حال جنگ است که اوکراینی‌ها را به جلو انداخته و از آنها به عنوان مهمات برای توپخانه‌هایشان استفاده می‌کنند».

همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شامگاه چهارشنبه گفت هیچ شک و تردیدی در موفقیت عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس و جنگ با اوکراین وجود ندارد.

پسکوف این اظهار نظر را در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا با نظر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس - مبنی بر اینکه آینده سازمان پیمان امنیت جمعی به موفقیت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بستگی دارد - موافق است، مطرح کرد.

وی در این‌باره تاکید کرد: «می‌توان با این گذاره موافق بود که سرنوشت و موفقیت عملیات ویژه بدون تردید است».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.