مقایسه آمار ابتلا به کرونا در ایران و جهان +نمودار

کاهش فوتی‌های کرونا در ایران کُندتر از عراق و ترکیه

کدخبر: ۴۸۰۴۷۶
بررسی آمار مبتلایان به کرونا در ایران و برخی کشورهای همسایه به نشان می دهد ابتلا در کشور هم ارز عراق، ترکیه و کل آمارهای جهان افت داشته است اما سرعت کاهش فوتی ها در ایران به مراتب کمتر از سایر قاب های مورد بررسی بوده است.
کاهش فوتی‌های کرونا در ایران کُندتر از عراق و ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای کرونایی ایران روندی نزولی به خود گرفته و هر چند با اندکی تاخیر نسبت به آمارهای جهانی اما در نهایت از شدت خطر آن کاسته شده است.

در همین رابطه آمار ابتلا به کرونا در روز سیزدهم اسفند ماه کاهش یافته و در عرض دو هفته از مرز بالای 20 هزار نفر به کانال 6 هزار نفر تنزل پیدا کرده است.

کاهش دسته جمعی آمارهای کرونا در ایران و جهان

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران در روز 13 اسفند ماه با کاهش نسبت به روزهای قبل به 6 هزار و 772 نفر رسید.

در همین رابطه آمارهای جهانی کرونا نیز در روزهای اخیر رفتاری مشابه با این روند در ایران داشته و نشان از افتی هم زمان در این داده ها داشته است. 

طبق آمارهای جهانی منتشر شده از کرونا در روز 3 مارچ، آخرین اطلاع آماری از این ویروس، یک میلیون و 887 هزار و 465 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند. روند آمارهای جهانی کرونا نیز در روزهای اخیر نشان از تنزل در این داده ها داشته است.

کرونا

کاهش آمار مبتلایان در کشورهای همسایه ایران

عراق و ترکیه دو مورد از کشورهای همسایه ایران هستند که در زمینه آمارهای کرونایی درمقایسه با سایر کشورهای همسایه ایران از شفافیت و صحت آماری بالاتری برخوردار هستند. 

بررسی آمارهای کرونایی این کشور ها در روزهای اخیر نشان می دهد در روز گذشته تقریبا هزار نفر در عراق به این بیماری مبتلا  شده اند که در مقایسه با دو هفته گذشته در حدود 61 درصد کاهش داشته است.

این متغیر کرونایی در مقطع مشابه در ترکیه معادل با 49 هزار و 424 نفر به ثبت رسیده که در مقایسه با سطح ابتلا در 14 روز گذشته در این کشور 47 درصد کاهش داشته است. 

بررسی میان سه کشور آسیایی در روزهای اخیر نشان می دهد میزان ابتلا در ترکیه بیشتر از ایران و در ایران بیشتر از عراق ثبت شده که نشاندهنده قیاس خطر ابتلا به کرونا در این کشورها با یکدیگر است.

اما متغیر دیگر کرونایی در بررسی وضعیت خطر این ویروس شمارمرگ و میر آن است.

کرونا

کاهش کمتر مرگ و میر کرونا در ایران

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز 13 فروردین ماه 152 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند. این رقم در ترکیه برابر با 188 نفر و در عراق معادل با 15 نفر بوده است.

به عبارت دیگر دسته بندی ابتلا به ویروس در مرگ ومیر نیز به چشم می خورد.

مقایسه آمارها اما با دو هفته گذشته نشان می دهد در این مدت میزان مرگ ومیر کرونا در ترکیه 30 درصد و در عراق 46 درصد کاهش پیدا کرده اما این در حالی است که میزان فوتی ها در ایران تنها 7 درصد در این مقطع ریزش داشته است.

بررسی آمارهای جهانی نیز نشان می دهد شمار جانباختگان با 36 درصد کاهش در مقایسه با دو هفته قبل به 8 هزار و 384 نفر رسیده که در این قیاس نیز مشاهده می شود افت متغیر سیاه کرونا در سه قاب دیگر بررسی از ایران بیشتر بوده است.

این در حالی است که میزان ابتلا در این مناطق تقریبا در یک اندازه بوده و نشان می دهد سرعت کاهش فوتی ها در ایران هنوز کمتراز سایرین است و باوجود کاهش مبتلایان در این منطقه هنوز خطر مرگ و میر در محدوده بحرانی قرار دارد.

کرونا

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید