خبر خوش برای کارگران هفت‌تپه

 عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پس از واریز دو حقوق معوقه، به دنبال راه‌حل‌هایی هستیم تا شرایط زندگی کارگران هفت‌تپه بهبود یابد و در این راستا به منظور حفظ سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی، کارگران هفت‌تپه و خانواده‌های آن‌ها از اول آذر ماه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند. 

وی از تصمیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل بیمه مهر و آبان کارگران هفت‌تپه قدردانی کرد و گفت: از آذر ماه جاری حق بیمه تامین اجتماعی کارگران همزمان با سایر کشت و صنعت‌ها پرداخت می‌شود و تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار می‌گیرند. 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه از تمهیدات این شرکت برای رفاه بیشتر کارگران هفت‌تپه خبر داد و گفت که مسائل و مشکلات کارگران هفت‌تپه مانند سایر کشت و صنعت‌های نیشکری در اولویت است و برای بهبود وضعیت موجود تلاش می‌کنیم.

وی افزود: با پرداخت حقوق‌های معوقه، همت کارگران این مجموعه صنعتی برای بازگشت به شرایط تولید دو چندان شده و بازسازی قطعات فرسوده، تمیزکاری و تعمیر دستگاه‌ها گام به گام در حال پیشرفت است.

ناصری خاطر نشان ساخت: با همدلی ایجاد شده در بین همه مسئولان برای رفع مشکلات قدیمی‌‌ترین واحد نیشکری ایران، با همت و تلاش کارگران این مجموعه، بار دیگر شاهد رونق تولید و شکوفایی آن خواهیم بود. 

به گزارش فارس، در نشست ۱۸ مهر ماه سال جاری که به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری برگزار شد نسبت به تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت هفت تپه اقدام و مدیریت این مجموعه عظیم به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

با واگذاری کشت و صنعت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دوشنبه ۲۶ مهرماه، دو ماه حقوق معوقه کارگران این مجموعه پرداخت شد و از اول آذر ماه نیز حقوق کارگران به روز می شود. 

این شرکت با حدود پنج هزار نیرو به عنوان هشتمین طرح شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر شوش واقع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.