سید غنی نظری خانقاه در خصوص آخرین تصمیمات منتخبان جریان اصولگرا برای انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس یازدهم در دومین جلسه شورای موقت مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار داشت: مهمترین دستور کار این جلسه اعلام حضور کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم و ارائه برنامه ها و توانایی های خود به شورای مرکزی بود.

وی افزود: در این جلسه محمدباقر قالیباف، علی نیکزاد، شمس الدین حسینی، حمیدرضا حاج بابایی و مصطفی میرسلیم به عنوان داوطلبان ریاست مجلس در این جلسه حضور یافتند که هر کدام به مدت ۲۰ دقیقه برای جمعی ۶۲ نفره صحبت کردند که این جمع ۶۲ نفره خود چکیده و نمادی از دیگر منتخبان نیروهای انقلاب در مجلس یازدهم هستند.

نظری خانقاه با بیان اینکه هر کدام از این پنج نفر نظرات و برنامه ها و راه کارهای خود را برای مجلسی کارآمد و مردمی بیان کردند. به عنوان مثال، مصطفی میرسلیم بودجه نویسی در کشور را دارای اشکال دانست به این معنی که مجلس فقط ۲ درصد می تواند در بودجه تغییرات ایجاد کند.

وی افزود: شمس الدین حسینی به مسائل و مشکلات اقتصادی از سال ۹۲ به این سو پرداخت و ساختار مجلس را معیوب معرفی کرد و معتقد بود باید اصلاح ساختار مجلس در دوره یازدهم در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

منتخب مردم خلخال اضافه کرد: محمدباقر قالیباف نیز در این نشست حول محور در راس قرار گرفتن مجلس، ارتقا شان نمایندگان و تقویت بعد نظارتی مجلس مباحثی را مطرح کرد. قالیباف برخلاف شمس الدین حسینی که ریشه آمارهای مبتنی بر مشکلات اقتصادی نه از سال ۹۲ که از سال ۹۰ به این سو ارزیابی کرد و به نوعی وزیر اقتصاد در دولت احمدی نژاد را در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی کشور مقصر دانست.

نظری یادآور شد: حمیدرضا حاجی بابایی هم مباحثی را مطرح کرد از جمله اینکه مجلس باید نسبت به نامگذاری و شعار سال اهتمام ویژه ای به خرج دهد، به نمایندگان شهرستان ها توجه شود و در پیشبرد طرح ها و نظرات به آنها کمک شود.

وی ادامه داد: حاجی بابایی تبصره ۱۴ قانون بودجه که مربوط به هدفمندسازی است را مورد توجه قرار داد و گفت:  به دولت کمک کردیم هم یارانه ها را پرداخت کند و هم بتواند از محل تبصره ۱۴ از بودجه آموزش پرورش و آموزش عالی برای یارانه ها برداشتی صورت گیرد.

نظری خانقاه گفت: علی نیکزاد هم در فرصتی که داشت نظرات خود را مطرح و تاکید کرد دستگاه های اداری باید کوچک و چابک شوند و مجلس اجازه ندهد دولت بیش از این بزرگ شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مباحث مطرح شده کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم شعاری بود، خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل اینکه هیچ نماینده ای نباید نماینده تر باشد یا مجلس در راس امور قرار گیرد بیش از آنکه ریشه در برنامه محوری داشته باشد، جنبه شعاری دارد.

نظری خانقاه افزود: مقرر شد در فراکسیون نیروهای انقلاب که همه اعضا حضور دارند نتیجه این مباحث مطرح و در آنجا نسبت به معرفی گزینه فراکسیون تصمیم گیری شود. که در عصر روز ۷ خرداد این جلسه فراکسیون برگزار خواهد شد.

وی در ادامه همچنین گفت: علاوه بر گزینه های ریاست ۷ نامزد نائب رئیسی، سیدرضا تقوی، الیاس نادران، فرهنگی، منادی، مصری، میرتاج الدینی  و قاضی زاده هاشمی هم در این جلسه برنامه های خود را به سمع و نظر منتخبان رساندند.

منتخب مردم خلخال در عین حال گفت: شورای موقت مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب خروجی تصمیم کلیت ائتلاف مذکور است و کمیته هایی زیر عنوان ۷ نفره و شبیه به آن رسمیت قانونی ندارد و بیشتر تشکیل جلسه های موقتی بود که توسط افرادی که قرابت بیشتری با هم داشتند شکل گرفته بود. لذا این شورای موقت مرکزی یازده کار گروه تخصصی تشکیل داد که مهمترین آن کار گروه اجرایی است که اینجانب عضو آن هستم.

وی افزود: مشکلات زیادی بخصوص در زمینه شکل گیری کمیسیون ها داریم. برای مثال در مجلس دهم عضویت در کمیسیون ها برای نمایندگان ادوار انتخابی بود . کسانی هم که برای اولین بار وارد مجلس می شوند در کمیسیون های مختلف بدون توجه به تخصص و توانایی ها تقسیم می شوند که نوعی امتیاز بندی ذیل ۳۶ و ۳۷ آئین نامه داخلی مجلس است. لذا تغییر این رویه باید از اولویت های مجلس یازدهم باشد.

نظری خانقاه در پایان در خصوص جمع بندی جلسه گفت: مقرر شد هر یک از نامزدهای ریاست در فراکسیون نیروهای انقلاب حائز بالاترین رای شد بقیه افراد تمکین کرده و گردن نهند و این یک تعهد اخلاقی است. به عنوان مثال در جلسه ای که نیکزاد، حسینی و حاجی بابایی داشتند، تا اینجای کار علی نیکزاد و شمس الدین حسینی از نامزدی ریاست انصراف دادند، بنابراین حمیدرضا حاجی بابایی با قالیباف رقابت می کند، مصطفی میرسلیم که در جلسه شورای مرکزی حضور داشت در جلسه خصوصی نامزدها که منتج به این توافق شد حضور شرکت نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.