دولت ترکیه چند سایت خبری سعودی را مسدود کرد و دلیل این اقدام را انتشار اخبار ناصحیح و شایعات توسط این رسانه‌ها اعلام کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، روزنامه «عکاظ» و روزنامه «ایندیپندنت ترکیه» که زیر مجموعه مرکز مطالعات سعودی است از جمله سایت‌ها و رسانه‌هایی بودند که در ترکیه از دسترس خارج شده‌اند.

ایندیپندنت ترکیه که از سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را آغاز کرده تحت مالکیت عربستان سعودی و تحت مجوز ایندیپندنت فعالیت می‌کند.

برخی از فعالان رسانه‌های ترکیه‌ای گفته‌اند که این اقدام آنکارا، سیلی محکمی به صورت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بوده که تلاش داشت از طریق این رسانه‌ها به انتشار فتنه و شایعات در ترکیه بپردازد.

چند روز پیش نیز عربستان سعودی بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، شبکه «تی‌آرتی» و روزنامه «ینی شفق» را در این کشور مسدود کرده بود.

 

این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند