ایرنا نوشت: در حالی که مسئولان کشور به دلیل تحریم‌های شدید نفتی، همواره بر محرمانه بودن آمار و نام خریداران نفت ایران تأکید می‌کنند، دیروز برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما بخشی از اطلاعات مسیر و خریداران نفتی کشور را افشا کرد.

مجری این برنامه صبحگاهی در مقابل چشمان حیرت‌زده بینندگان تلویزیون، تصاویر هوایی از محل خرید نفت، مسیر انتقال، محل تخلیه و شرکت خریداری کننده و نام کشتی انتقال دهنده را در برنامه زنده اعلام کرد.

پس از این اقدام عجیب شبکه سه، محمود صادقی، ‌ نماینده تهران با طرح این سوال که «آیا کار شبکه سه سیما در نمایش مسیر دور زدن تحریم‌های نفتی یک اقدام ضد امنیت ملی نیست؟!» از هیئت نظارت بر صداوسیما گلایه کرد و نوشت: «آیا هیئت نظارت بر صداوسیما باز هم طبق معمول فقط نظاره می‌کند! دادستان چرا ورود نمی‌کند؟»‌

امروز محمدحسین صوفی، دبیر هیئت نظارت بر صداوسیما در پاسخ به سوال ایرناپلاس که آیا هیئت نظارت این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد گفت: در اولین جلسه کاری این موضوع بررسی خواهد شد.

او تأکید کرد هیئت نظارت بر صداوسیما به شکایت‌ها و مسائلی که تاکنون در این باره مطرح شده است، رسیدگی می‌کند.

صوفی اعلام کرد جلسه بعدی هیئت نظارت بر صداوسیما هفته آینده برگزار می‌شود.

بعد از افزایش انتقادها به اقدام جنجال‌برانگیز برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه، روابط عمومی این برنامه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آنچه این برنامه پخش کرده محرمانه نبود چرا که قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز رسانه‌ای شده است.

یک کاربر توئیتر به نام امیرمحمد حسینی در واکنش به جوابیه صداوسیما نوشت: گزارش روزنامه انگلیسی صرفاً ادعاست و هیچ تایید یا اظهارنظری از مقامات چینی، ایرانی و حتی آمریکایی ندارد. اما صداوسیما رسانه حاکمیت است. وی در ادامه افزود که نیویورک تایمز ذیروز گزارشی درباره حرکت چراغ خاموش نفتکش‌ها برای دور زدن تحریم و قابل ردیابی نبودنشان نوشته و در این شرایط بدیهی‌ترین عواقب پخش این موارد از تلویزیون، افزتیش فشار به اندک مشتری‌های ایران و از دست دادنشان است.

 

این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند