امیررضا خادم که به عنوان کاندید انتخابات فدراسیون کشتی هم آماده حضور در فدراسیون است، درباره شرایط فعلی این ورزش گفت: «نمی دانم باید به حال مظلومیت ورزش اول کشورم، کشتی گریست  و یا به خاطر جایگاه والایش در نزد مردمم بر خود بالید؟! ورزشی که آنقدر وزین و پر ابهت است که حتی شاهدیم افرادی در نظام سیاسی کشور با جایگاهی در حد سخنگویی هیات رییسه مجلس هم ، به نیت ورود و بهره مندی از ظرفیت های خاص و منحصربفرد کشتی، به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند تا بلکه از این طریق از دریا پر مهر و محبت، و صادقانه مردم به فرزندان و قهرمانانشان نصیبی هم به آنها برسد! و برای تحقق این رویا حتی حاضر هستند به قیمت متوقف کردن و ایجاد مانع در مسیر حرکت ورزش کشور در آستانه المپیک، به ایجاد فشار غیرمسقیم بر وزارت ورزش و جوانان از طریق فراهم آوردن موجبات طرح استیضاح برای وزیر  و سپس قرارگرفتن در نقش حامی وزیر در مجلس، به اخذ امتیاز جهت گرفتن سکان کشتی برسند...!»

وی ادامه داد: «برای دوست عزیزم جناب آقای نعمتی واقعاً متاسفم. او که در ۵ سال گذشته، نحوه کار و فعالیت بنده، به‌عنوان یک خاک تشک خورده را دیده و می‌داند من این بازی‌های سیاسی را می شناسم، چرا باید چنین بازیهای ناخوشایندی را به درون خانواده رنج کشیده کشتی بیاورد؟ آیا ولع دیده شدن در رسانه ها در پوزیشن حامی ورزش آن هم به قیمت بازی با ورزش مدال آور کشور در المپیک؟ آن هم چند ماه مانده به المپیک؟ ورود به جریان انتخابات و رقابت اهالی کشتی و در این بین از آب گل آلود ماهی گرفتن؟ دغدغه رفتن به سوییس ، ایتالیا و دریافت ویزای شینگن طولانی مدت؟ و یا...؟!»

وی خاطرنشان کرد: «طبیعی است که برخی از قهرمانان و پیشکسوتانِ پاک سیرت خانواده کشتی، متوجه این رفتارهای نادرست سیاسی نشوند، اما برای من کوچکتر و برخی دیگر از بزرگان جامعه کشتی ، این بازی سیاسی شناخته شده است. برادر عزیز، میدان کشتی، فضای سیاست و مجلس نیست که با دولت قبل همراه شوی و به مجلس ورود کنی و باز در دور بعد ناگهان از لیست اصلاح طلبان (امید) سر در بیاورده و باز به مجلس که وارد شدی سرِ نماینده اصلی آنها را زیر آب کنی! و صدایی هم در نیاید. جالب تر اینکه شنیده ام در حال مزه مزه کردن ماندن تا المپیک ۲۰۲۰ را هم در سر می پرورانید و منتظر فرصت بعدی هستید!»

وی افزود: «آقای نماینده ای که قرار بوده موکل مردم در مجلس باشی، با کشتی بازی سیاسی نکنید.البته حرف بسیار است، اما به حرمت همکاری چندساله در وزارت ورزش با دکتر سلطانی فر و عدم تمایل به بیشتر شدن فشارهایتان بر ایشان در مجلس ، از طرح بسیاری چیزها که از بابت آنها ۵ سال در مجلس خون جگر خوردم و از امثال شما دیدم، پرهیز می کنم.»

 

خادم ادامه داد: «و باز هم اگر نبود بی حرمتی‌تان به نامه بسیار محترمانه؛ متقن و صریح هیات کشتی استانها ، به عنوان اکثریت اعضاء مجمع کشتی کشور و یا زیر سوال بردن تلاش های جوان بی ادعا و بااخلاق کشتی کشور دکتر حمید بنی تمیم و در نهایت هم گله مندی و اعلام تحریم انتخابات از سوی قهرمان بزرگمان علی رضا حیدری بخاطر گله مندی اش از عیان شدن "دم خروس" و نقشه "مهندسی انتخابات"، باز هم سکوت می کردم و دم فرو می بستم.، چرا که خودتان میدانید که کسب پست ریاست فدراسیون کشتی( یعنی جایگاهی که سال ها قبل در آن عاشقانه خدمت کرده ام و هنوز خاطراتش در ذهن بسیاری متولیان و کارشناسان کشتی حک شده و از بابت آن قرین لطف و محبت آنان هستم) موقعیتی نیست که بتواند باعث کوتاه آمدن از هدف اصلی از این بازگشتم باشد.»

خادم در پایان خاطرنشان کرد: «من قصد بازگشت دارم به این نیت که شاید بتوانم حافظ و (شاید) ارتقاء دهنده اعتبار و شان این رشته پهلوانی باشم و قطعا کسب این جایگاه به هر قیمت فرسنگ ها با این امید مقدس فاصله دارد و می دانم که انتشار ابن نامه ممکن است تبعات خوبی برایم نداشته باشد اما به همان دلیلی که ۵ سال تحمل بسیاری افراد از جنس جنابعالی باعث فرسودگی و پیر شدنم به بیش از ۲۰ سال شد، قطعا کوتاه آمدن در مقابل بازیهای سیاسی و خودخواهانه به امید رسیدن به یک جایگاه، شکسته ترم خواهد نمود...! آقای نعمتی، خانواده کشتی را با استفاده از روش تهدید و ارعاب، نمی شود ترساند. اگر چه حتی معدود افرادی از جمع این خانواده هم ، در استفاده از این روش نادرست، و به تصور و محاسبه اشتباه در کسب موقعیتی غیر ممکن،با شما همکاری کنند!»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.