پولاد کیمیایی در ابتدای نشست با اشاره به این که دو سال بود که در جشنواره حضور نداشت، گفت که این فیلم دشواری‌های تکنیکی زیادی در زمان ساختش داشت و یک بار هم پروسه ساختش متوقف شد.

در این نشست سوالات متعددی از طرف حاضران درباره شباهت کار پولاد کیمیایی با سبک سینمایی مسعود کیمیای مطرح شد. کارگردان معکوس در این باره توضیح داد: من گرامر سینما را از پدرم یاد گرفتم اما قهرمان فیلم من با فیلم‌های پدرم متفاوت است. قهرمان کلاسیک در ذهن مخاطب همیشه محکم می‌ماند اما در اینجا ما قواعد را به هم می‌ریزیم و کسی پیروز میدان نمی‌شود.

او همچنین بیان کرد: تا کی می‌خواهید نسبت به ما گارد داشته باشید؟ فیلم اولم را ساختم و می‌خواهم از آن لذت ببرم اما اتفاق تلخی الان رخ داد و فیلممان در زمان خودش اکران نشد.

با توجه به این که به تازگی سرمایه‌گذار فیلم‌های سینمایی مورد سوال هستند، پولاد کیمیایی درباره سرمایه‌گذار این فیلم تصریح کرد: ما این فیلم را با پول تمیز و کار خودمان ساختیم و سفارشی نبوده. ما نیت پاک و درستی داریم و پول سالمی برای فیلم آورده شده است و آقای خوشنام تاجر و با چین در ارتباط اند.

نشست این فیلم نسبت به نشست فیلم قبلی که به رسول صدرعاملی اختصاص داشت و بلافاصله بعد از آن برگزار شد، خلوت‌تر بود. پولاد کیمیایی با اشاره به این شرایط بیان کرد: من علت این خلوتی را می‌دانم اما باید بگویم که فیلم من دو پلان ممیزی خورده است. به من گفتند پلان دست دادن با پلیس را حذف کن، در صورتی که با پلیس دست دادن اکنون در کشور حال انجام است و رانت ریشه دارد.

او در بخش دیگری از این نشست به جا به جا شدن زمان اکران فیلمش انتقاد کرد و گفت: چطور فیلمی که دیده نشده و تکمیل نشده برای حضور در جشنواره انتخاب شده؟ به من گفتند ۲۰ دی ماه باید فیلم را تحویل دهی. ما واقعاً مظلوم هستیم. ما می‌دانیم پول‌های ساخت این فیلم‌ها از کجا می‌آید. ما تا کنون نجابت به خرج داده‌ایم. اما این کار بسیار توهین‌آمیز بود. بازیگران هنوز این فیلم را ندیده‌اند. بر چه اساس فیلم‌ها را انتخاب کرده‌اید؟ بر چه اساس فیلم تختی دیده شده؟ چون آقای ملکان آن را ساخته است؟

کیمیایی همچنین با اشاره به این که اشخاصی الان در سودای سیمرغ هستند که اصلاً در سینما نبودند، گفت: من کسی بودم که به بزرگان سینمایی خاله و عمو می‌گفتم و از کودکی در سینما بوده‌ام.

در ادامه این نشست محمد خوشنام سرمایه‌گذار این پروژه به سابقه کار و دفترش در گوآنجو اشاره کرد و گفت که یک تاجر در چین است ۱۵ سال است که مقیم این کشور است.

او در توضیح این که چه شد سرمایه‌گذاری این فیلم را به عهده گرفت، بیان کرد: یک فرد چینی با من تماس گرفت و گفت سرمایه‌گذاری سینمایی می‌کنی و من گفتم نه. او گفت یک ایرانی به دنبال سرمایه‌گذار چینی است. من شما را می‌شناختم، گفتم شاید دلتان بخواهد در فیلم او سرمایه‌گذاری کنید. من خیلی جدی نگرفتم اما در نهایت به قرار ملاقاتی با آقای کیمیایی منجر شد و همان یک جلسه باعث شد که بخواهم این کار را انجام دهم.

سرمایه‌گذار این طرح نیز با تاکید بر این که "آقای تختی به جوانمردی شهره است و فکر کنم اگر او بود و این بی‌برنامگی را می‌دید حتماً ناراحت می‌شد"، گفت: این فیلم باید در زمان خودش اکران می‌شد اما عوامل ما از هم گسیخته شد و از این اتفاق گله داشتم. اگر بعد از ۳۷ بار تجربه قوانین لحاظ نشود واقعاً جای سوال دارد و چرا هنوز در ابتدایی‌ترین مسائل کار مشکلات به وجود می‌آید؟

شهرام حقیقت‌دوست از بازیگران این فیلم با بیان این که هنوز خودش نتوانسته فیلم را ببیند از تغییر سانس اکران فیلم انتقاد کرد.

تورج منصوری که مدیر تصویربرداری این اثر بوده، با اشاره به این که "شاید همه فکر کنند پولاد کپی ساده‌تر و جوان‌تر مسعود کیمیایی است" بیان کرد: باید بگوییم طبیعتاً پدر تأثیری بر پسر خود داشته است اما پولاد مسیر خودش را داشته و مسعود کیمیایی هم حرمت این را داشته و همیشه سعی می‌کرد دخالتی در ساختار فیلم نداشته باشد.

علیرضا کمالی، بازیگر این فیلم در سخنانی بیان کرد: برایم جالب بود، پولاد بخواهد فیلم بسازد و همچنین با بازی در این فیلم توانستیم لذت رانندگی را در تهران تجربه کنیم‌.

پرویز آبنار که صدابرداری این اثر را بر عهده داشته، نیز در اعتراض به تغییر زمان اکران این فیلم گفت: حداقل حق یک فیلم این است که یک نماینده از فیلم در زمان اکران حضور داشته باشند اما این امکان از ما گرفته شد و هنوز عوامل و بازیگران نتوانسته اند این فیلم را ببینند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که عوامل حرفه‌ای این فیلم را ساخته‌اند ولی چرا فقط در بخش نگاه نو باقی مانده و در بخش سودای سیمرغ نیست.

پولاد کیمیایی کارگردان، محمد خوشنام سرمایه‌گذار، تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، پرویز آبنار صدابردار، شهرام حقیقت‌دوست، لیلا زارع و علیرضا کمالی بازیگر در این نشست حضور داشتند.