این روزنامه با یادآوری فساد اقتصادی شهرام جزایری در دولت اصلاحات نوشت:اما در این سال ها نیز از این مفاسد اقتصادی وجود دارد. برای نمونه مفاسد بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که با مدیریت پدرخوانده های اصلاح طلب اداره می‌شد بزرگترین اختلاس و به تبع آن رشوه‌های کلانی که در آن رد و بدل شد را رقم زد.

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، این صندوق را از سهامداران عمده بانک سرمایه دانست و درهمین رابطه اسدلله عباسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  گفت: «بخشی از موارد اختلاس، بخشی رانت و بخشی کلاهبرداری است. عده‌ای قانون را دور زدند و توانستند به‌دور از دستورالعمل‌ها و مقررات بانکی تسهیلاتی را دریافت کنند - که از اعتبارات مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است - و با اختیارات تام هیئت مدیره حیف‌ومیل کنند.»

وی افزود: «در بحث وام‌های پرداخت‌شده شاهد بودیم که دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت‌شده وثیقه نداشته است و وام‌ها و تسهیلاتی به افراد و شرکت‌ها پرداخت شده است که بیشتر پرداخت‌ها با مجوز صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. در گزارشی که مدیران عامل بانک سرمایه در کمیسیون آموزش ارائه کردند به این نتیجه رسیدیم با مجوز مدیرعامل و هیئت مدیره وقت صندوق ذخیره این وام‌ها پرداخت شده است و آنها اجازه می‌دادند سپرده‌های صندوق ذخیره که در بانک سرمایه است در اختیار برخی شرکت‌ها قرار بگیرد. بخشی از این شرکت‌ها زنجیره‌ای بودند و پس از بررسی هویت‌ها مشخص شد مالک آنها یک نفر است و برای این شرکت‌ها وام دریافت می‌کرد.»

انتظار می رود کیهان در روزهای آینده پولشویی هایی از بانک شهر را هم که از آن مطلع است و تاکنون در باره آن سکوت کرده، به یاد بیاورد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.