این فیلمساز که ساخت فیلم‌هایی همچون «یکبار برای همیشه»، «دست‌های آلوده» و «چهره» را در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت اکران فیلم‌های اجتماعی در میان انبوهی از فیلم‌های کمدی و این دیدگاه که گرایش به ساخت کمدی افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: ما در سینمای ایران گرفتار فیلم‌های کمدی نیستیم بلکه گرفتار سینمای مبتذل هستیم و گرنه کمدی های خیلی خوبی مثل «اجاره‌نشین‌ها»، «لیلی با من است»، «مارمولک» و «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» ذا قبلا هم داشته‌ایم که با استقبال خوبی روبرو شدند.

الوند افزود: اگر فیلم در این‌گونه سبک کمدی ساخته شود اشکالی ندارد، اما آنچه من امسال در بین فیلم‌ها می‌بینم، یکی از یکی مبتذل‌تر است.

کارگردان فیلم «مزاحم»،‌ «تله» و «زن دوم» ادامه داد: تنها راه نجات سینمای ما این است که درام اجتماعی، خود را به مردم نشان دهد در غیر این صورت سینما از زندگی مردم و جامعه روز به روز بیشتر فاصله می‌گیرد و سینما به افیونی تبدیل می‌شود که فقط مردم با تماشای آن بخندند.

وی که در تدارک ساخت یک فیلم اجتماعی است، گفت: یک فیلم خوب اجتماعی و خانوادگی می‌تواند همیشه و در هر شرایطی خود را نجات دهد و الان خوشحالم که دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «مغزهای کوچک زنگ زده» خود را به خوبی نشان دادند و تماشاچی به تماشای آن‌ها رقابت دارد؛ همین خود یک روزنه امید است و تصور می‌کنم امسال آخرین سال کمدی مبتذل است و سال ۹۸، سال درام اجتماعی باشد.