حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سومین همایش حقوق بشر اسلامی که در سالن جلسات ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه فعالیت برای حقوق بشر در فرهنگ قرآن و سنت یک جهاد مقدس است، بیان کرد: تعبیر حق‌الناس و نظام حق‌ و تکلیف بین انسان و انسان از تعابیر شناخته شده دینی و یکی از حساس‌ترین نقاط در آموزه‌های دین اسلام است.

وی افزود: دو گروه به نام تفکیک حق‌الله و حق‌الناس افتاده‌اند؛ افرادی که به نام حق‌الناس به جنگ خدامحوری رفتند و مدعی حذف خدا شدند تا مثلا حقوق  انسان را بیشتر رعایت کنند در حالی که با حذف، انسان بر انسانیت هم حذف می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: مبارزه با حق‌الله قطع کردن ریشه حق‌الناس است و صاحبان قدرت،‌ ثروت و رسانه در جهان متاسفانه بسیار بیشتر و بهتر از ما بلدند از حقوق بشر حرف بزنند. در حالی که در طول تاریخ هیچ کس به اندازه آنها حقوق بشر را پایمال نکرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: کسانی که بزرگترین جنگ‌ها و شکنجه‌ها و وحشیانه‌ترین قتل‌عام‌ها را انجام دادند از سایر کشورها گزارش کار حقوق بشری درخواست می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو نوع واکنش اشتباه به مدعیان حقوق بشری نشان می‌دهیم گفت: برخی به مبانی الحادی بشر در تعریف حقوق بشر غربی توجه دارند اما نمی‌دانند بحث حقوق بشر جای لجبازی نیست و می‌گویند چون سران استکبار از حقوق بشر حرف می‌زنند پس ما حرفی نمی‌زنیم و به بازی سیاسی شما کاری نداریم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: برخی خیلی شیک‌تر از ما از حقوق انسان و حیوان حرف می‌زنند و ما را به حقوق زن، کودک و محیط زیست دعوت می‌کنند، در حالی که نگران ماهی‌های کف دریا هستند در صبحانه خود خون انسان می‌نوشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  تصریح کرد: فجیع‌ترین جنایات در یمن و افغانستان اتفاق می‌افتد اما مدعیان حقوق بشر خاموش هستند، آنهایی که دانشکده شکنجه، کودتا و جنگ‌افروزی دارند به دلیل داشتن مطالعه از ما در حرف قشنگ زدن از حقوق بشر جلوتر هستند.

وی با اشاره به فیلم آواتار که نامزد دریافت جایزه‌های بزرگی بوده است، گفت: در این فیلم‌ یک ارتشی فلج آمریکایی در بدن یک فرد از کره‌ای دیگر می‌رود و سرزمین آنها را با ترکیب عشق، حقوق بشر و جنایت آباد می‌کند. غربی‌ها رسانه را در انتقال اندیشه‌های نادرست خود به خوبی در خدمت گرفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه لجبازی با حقوق بشر الحادی به ضرر دین تمام می‌شود، عنوان کرد: در صورت لجبازی با مبانی حقوق بشر غربی ما راه را برای آنها برای آنکه بگویند با دین نمی‌توان به حقوق بشر دست یافت باز می‌کنیم.

وی با اشاره به خطای دوم که در خصوص حقوق بشر غربی در کشور ما اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: خطای دوم توسط غرب‌زده‌ها و غرب‌پرستان اتفاق می‌افتد و آنها با موضوع انفعال در برابر حقوق بشر غربی مطیع محض اندیشه‌های غربی می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سکولاریزم نمی‌تواند بر روی حقوق بشر قداست تعریف کنند، گفت: زمانی که امر مقدس را حذف می‌کنیم نمی‌توانیم از قداست حقوق بشر حرف بزنیم زیرا تنها توحید است که پشتوانه قداست حقوق بشر است.

وی ادامه داد: در برابر حقوق بشر حبابی، افراد غرب‌زده کاملا منفعل هستند و دائما به فکر اثبات این هستند که به غربی‌ها بگویند ما هم مثل شما به دنبال حقوق بشر هستیم.

رحیم‌ازغدی عنوان کرد: ملاک و معیار حقوق بشر غربی لذت است به شرطی که مزاحم لذت دیگران نشود در حالی که تعریف حقوق بشر با توجه به هر نوع انسان‌شناسی متفاوت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: انعطاف نوعی تاکتیک در بحث و اجتهاد است؛ اما انفعال در برابر حقوق بشر غربی عملی نادرست است، زیرا باید با همه یک حرف را زد اما نسبت به مخاطب، روش گفتن آن حرف متفاوت‌است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر مدرن دروغ بزرگی است، گفت: در مصادیق حقوق و روش احقاق حقوق، اجتهاد و شرایط زمانه موثر است و آزادی بیان و بسیاری از آ‌زادی‌های دیگری که غربی‌ها ادعای مدرن بودن آن را دارند قرن‌ها پیش به رسمیت شناخته شدند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: آنچه جدیدا کشف شده است روش‌های پدرسوختگی در نقض و انحراف حقوق بشر است و الا حقوقی که کرامت انسان‌ها را تامین کند قرن‌ها پیش توسط دین الهی معرفی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: اصالت ماده و تجربه چیز جدیدی نیست و بت‌پرستان در قرن‌ها پیش این عقاید را داشتند؛ در مساله حق و باطل و عدل و ظلم هیچ حرف تازه‌ای زده نشده و نخواهد شد.

وی با بیان اینکه عقل تجربی در حوزه انسان‌شناسی تغییر می‌کند؛ اما انسانیت انسان با عقل تجربی تعریف نمی‌شود بلکه با عقل فطری در ارتباط است، اضافه کرد: این که می‌گویند امکان رشد بشر بیشتر شده است درست نیست زیرا ما حتی یک گام در انسانیت و حتی در اقدامات ضد انسانی از انسان هزار سال قبل جلوتر نیستیم.

رحیم‌پور ازغدی افزود: اینکه علم فیزیک و شیمی از زمان رنسانس آغاز شده است یا ادبیات و انسان‌شناسی در این ایام رونق گرفته است دروغ بزرگی است که ۴۰ سال پس از انقلاب هم در کتاب‌های درسی ما تدریس می‌شود. در حالی که کشفیات و ابداعات بزرگی که غربی‌ها مدعی آن هستند در کتب دانشمندانی چون ابن هیثم،‌ابن سینا، فخر رازی و بسیاری دیگری از دانشمندان اسلامی آمده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از کل حقوق بشر به رعایت نشدن حق بهاییان و همجنس‌بازان در ایران تکیه می‌کنند در حالی که هزاران بهایی در کشور ما مشغول زندگی هستند، بنده هم شاگرد بهایی داشته‌ام البته ما با تبلیغ بهاییت به عنوان یک دروغ بزرگ بشری مشکل داریم.

وی تصریح کرد: باید از تریبون‌های سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری استفاده کنیم؛ اما نباید ساده‌انگارانه باور کنیم این سازمان‌ها در خدمت حقوق بشر هستند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: حق وتو به خوبی معنای دموکراسی و حقوق بین‌الملل را در دنیا می‌رساند. به راستی دنیا و حقوق بشر در چه زمانی تا این اندازه مسخره بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بشر جدید اگر از بشر قدیمی وحشی‌تر نباشد بهتر نیست، گفت: در چه قرنی همچون قرن بیستم تا این اندازه کشتار وجود داشته است،. وحشی‌ترین قاره در جهان قاره اروپا است زیرا جنگ و کشتار در این قاره از تمام جهان بیشتر بوده است اما آنها به گونه‌ای از حقوق بشر حرف می‌زنند که انسان شرمنده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران به صددرصد تعهدات خود در برجام عمل کرده است، خاطرنشان کرد: طرف مقابل به ۱۰ درصد تعهدات خود هم عمل نکرد با این وجود دوباره می‌گوید بیایید و برجام بهتری امضا کنیم و عده‌ای هم از داخل که شرف ندارند و تا کل ایران را تحویل ندهند دست بردار نیستند، می‌گویند برویم دوباره مذاکره کنیم. اگر کسی شعور سیاسی داشته‌باشد نباید از مذاکره حرف نزند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: غربی‌ها می‌گویند موشک نداشته باش تا زمانی که ما حمله کردیم نتوانی از خود دفاع کنی و کل جهان اسلام را هم بفروش و دیگر کار را به جایی رساندند که می‌گویند اگر آب خوردن می‌خواهید باید آمریکا بیاید ایران اینها اگر فاقد شرف نباشند خائن یا فاقد شعور هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در رابطه با حقوق بشر حقیقی راه درست این است که مصادیق حقوق بشر که اکنون با توجه به سبک زندگی تغییر کرده است با اجتهاد پیدا کنیم. ما بحثی در مفاهیم و مبانی حقوق بشر و یک بحث در مصادیق حقوق بشر داریم.

وی بیان داشت: فهرست حقوق بشر براساس تعریف از چیستی و کیستی انسان تغییر می‌کند و برای شناخت هویت انسان هم بدون خداشناسی و جهان‌شناسی نمی‌توان سخن گفت.