محسن هاشمی در حاشیه هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در جلسه صبح امروز هم‌اندیشی میان شهردار و اعضای شورا چه گذشت، گفت: فعلا در مورد جلسه صحبت نمی‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مصاحبه‌ای در خصوص تخلفات عیسی شریفی (قائم مقام قالیباف) و ورود سرلشکر باقری و مقام معظم رهبری به تخلفات هلدینگ یاس داشته است، گفت: متاسفانه صحبت‌های من در فضای مجازی به وجود فساد در نیروهای مسلح تعبیر شده است. من این را نگفتم و نباید فضای مجازی و مطبوعات طوری کار کنند که موجب سوءتفاهم شود. نیروهای مسلح در حال آماده کردن خود هستند.

وی با اشاره به حضور رئیس کمیته امداد در شورا و اظهارات وی افزود: شهرداری طلب‌هایی از کمیته امداد دارد که خواهان وصول آنهاست چراکه باتوجه به شرایط شهرداری برای اتمام پروژ‌ه‌های ضروری‌اش، نیاز به پول دارد.

وی ادامه داد: مساله مهم بعدی موضوعات فرهنگی و اجتماعی است. فعالیت‌های آقای فتاح در حوزه آسیب‌های اجتماعی چشمگیر بوده و ایشان با متانت و صداقت در این حوزه کار می‌کنند، ما نیز خواهان تعامل بیشتر با آقای فتاح هستیم و جلسه‌ای در این جهت با ایشان برگزار کردیم. موضوع اصلی آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس شورای شهر در خصوص افتتاح خط هفت مترو نیز افزود: در مورد خط هفت من در جریان هستم اما بهتر است آقای افشانی (شهردار تهران) و پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیکی) پاسخ دهند. برای تامین مالی خط شش مترو در حال برگزاری جلسات پی ‌در پی هستیم.

رئیس شورای شهر در رابطه با خرید ۱۸ دستگاه کولر گازی جدید برای شورا آنهم در شرایطی که کشور با مصرف بیش از حد برق روبرو است، افزود: کولرگازی‌ها به علت گرمای هوا خریداری شده و به خاطر خبرنگاران آنها را در صحن گذاشتیم. البته من گرما را به سرما ترجیح می‌دهم.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با اظهارات جدید رئیس جمهور در خصوص صرفه‌جویی در مصرف برق تصریح کرد: از کل بودجه ۱۷ هزار و ۵۰۰ مییاردی شهرداری تهران فقط ۴۴ میلیارد برای شورا که ۹۵ درصد آن صرف حقوق می‌شود، پس از ما انتظار دارند چگونه صرفه‌جویی کنیم؟ آیا می‌خواهید نیروهایمان را تعدیل کنیم؟

وی ادامه داد: حقوق مدیران ما نیز براساس قانون و همه زیر ۱۰ میلیون تومان است. شاید بتوانیم به جای ۱۰ چایی یک چایی بخوریم! شاید هم بتوانیم نسکافه را حذف کنیم!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.