دراین مراسم باشکوه آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیات سید محمد غروی و محسن غرویان از استادان برجسته حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع، فضلا و طلاب حوزه علمیه، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه ، مسئولان، قشرهای گوناگون، خانواده های بزرگوار شهیدان، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) حضور داشتند. 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه دراین مراسم ،مردمی بودن، تواضع، فروتنی، اخلاص، توکل به خدا، توسل، عبودیت، ساده زیستی و زهد را از ویژگی های اخلاقی امام راحل برشمرد و گفت: ایشان احیاگر ارزش های اخلاقی بودند و مردم و مسئولان باید به این بُعد امام نیز توجه داشته باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد مردم قم اظهار کرد: امام راحل، مظهر اخلاص بود و هیچ گاه از خودش نگفت و این از مهم ترین ویژگی های امام بود و ایشان به هدف، راه و سخنش ایمان داشت. 

وی خاطرنشان کرد: نام انقلاب اسلامی ایران با نام امام خمینی در جهان شناخته شده و امروز در سراسر جهان نام امام در قلب های مردم جا افتاده است. 

وی در بخش دیگر سخنان خود، تاکید کرد: اگر همه دنیا به ما پشت کردند، توکل ما باید به خدا باشد.

رفیعی با بیان این که وظیفه ما تکلیف به عمل است، گفت: این کشور درشرایط سخت تر از این 

اداره شده است، ما تجربه ۸ سال دوران دفاع مقدس را داریم، از این رو باید توکل ما به خداوند متعال باشد. 

هم چنین در این مراسم استاد محمد مهدویان اشعاری در رابطه با امام خمینی قرائت کرد و در ادامه حسن مالکی نژاد به مدیحه سرایی پرداخت. 

حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.