گفته شده بود که دختر بچه‌ افغان شش یا پنج ساله، به نام «بهاره» در خمینی‌شهر اصفهان در حالی که داشته مقابل خانه بازی می‌کرده توسط سه مرد ربوده و پس از تجاوز، بدن نیمه‌جانش در خرابه رها شده است. خبرگزاری صدای افغان، آوا درباره چگونگی حادثه نوشته بود که همسایگان دختربچه بی‌هوش را پیدا می‌کنند و به خانه می‌برند.

حالا بیش از ۲۴ ساعت از این خبر می‌گذرد اما، همچنان مشخص نیست که آیا بهاره چنین سرنوشتی داشته یا نه!

** تأیید و تکذیب خبر توسط اورژانس اجتماعی کشور

به محض پیچیدن خبر، رسانه‌ها به سراغ راستی‌آزمایی رفتند. ایلنا از رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور تأییدیه گرفت؛ تأییدیه‌ای که بعد از آن، از سوی ایمنا ـ خبرگزاری استان اصفهان ـ رد شد. 

جعفری در گفت‌وگو با ایلنا، خبر تجاوز به دختر بچه افغان را تأیید کرده و اظهار داشت که پیکر نیمه جان دختر بچه در خرابه‌ای پیدا شده است. به گفته جعفری حمایت‌های روانی ـ اجتماعی از طریق اورژانس اجتماعی در جریان است.

** بهزیستی استان اصفهان خبر را تکذیب کرد

اما پس از آن، ایمنا به نقل از مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن تکذیب جزئیات خبر، نوشت: «اورژانس اجتماعی کشور تنها یک کودک‌آزاری را تأیید کرده است نه این خبر با این شرح ماوقع. لذا شرح این خبر چون از مستندات درستی برخوردار نیست، از طرف ما هم تکذیب می‌شود». 

همچنین ایمنا ادعا کرد که رئیس اورژانس اجتماعی کشور تکذیبیه این خبر را برای این خبرگزاری ارسال کرده است.

** عدم پاسخگویی مسئولان محلی

پس از انتشار این اخبار ضد و نقیض، خبرنگار «ایرناپلاس» طی تماسی با محمود ابراهیمی مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان صحت خبر را جویا شد که این مقام استانی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد. همچنین مرادی، مسئول اورژانس اجتماعی خمینی‌شهر ضمن امتناع از پاسخگویی به ایرناپلاس بیان داشت که باید اطلاعات مورد نیاز را از فرمانداری خمینی شهر اخذ کرد.

لازم به توضیح است که تلاش ایرنا پلاس برای گفت‌وگو با فرمانداری خمینی شهر، علی‌رغم تماس‌های متعدد با دفتر ایشان به ثمر ننشسته است.

پیش از این مسعود فریادی، مسئول امور حوادث و زندانیان سفارت افغانستان در تهران در گفت‌وگو با صدای افغان تأکید کرد که سفارت این موضوع را از طریق مراجع قضایی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پیگیری می‌کند.

خبرها حاکی است بهاره پنج ساله، بعد از جراحی از بیمارستان مرخص شده است و اکنون در منزل به سر می‌برد.

بهاره اگر افغان باشد و اگر این اتفاقات برایش افتاده باشد، نخستین دختر افغان نیست که در طول دو سال گذشته خبر تجاوز به او احساسات جامعه ایران را جریحه‌دار کرده است؛ خبر مربوط به او، تلخی ماجرای ستایش 6 ساله در ورامین و ندا 6 ساله در مشهد را تداعی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.