محمد حسینی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه خدمتگزاران در سازمان بهزیستی اظهار داشت: هدف افراد در زندگی بر این مبنا قرار دارد که پس از فرا گرفتن معلومات بتوانند از آن در راستای خدمت به دیگران و جامعه بهره برند، خدمتگزاران مجموعه بهزیستی دارای توفیق الهی هستند که که این فرصت به آنها داده شده تا در زمینه خدمت به اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر جامعه نقش داشته باشند.

وی افزود: افرادی در جامعه با نیازمندی‌های مختلف روحی و جسمی وجود دارند که همچنان باید مورد حمایت سازمان بهزیستی باشند که تنها حوزه مالی را در برنگرفته و حضور فیزیکی خدمتگزاران در زندگی آنها تحول ایجاد می‌کند.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: سال گذشته درقانون برنامه ششم به هدف ارتقاء وضعیت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اقدامات خوبی از جمله افزایش مستمری، مستمری بگیران در این بخش بود که مهیا شد، دولت هم اقدام مجلس را عملیاتی کرد و درحال حاضر مستمری این افراد افزایش دو یا سه برابری داشته است.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب در قانون بودجه سال ۹۷ که مجلس شورای اسلامی انجام داده و امیدواریم مجموعه بهزیستی هم به‌دنبال پیگیری آن باشند موضوع کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا است، کاشت حلزون هزینه گزافی دارد و بسیاری از خانواده‌ها از توان مالی جراحی حلزون برای فرزند ناشنوای خود برنمی‌آیند و فرزند ناشنوا با مشکلات بسیار زیاد رشد می‌کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با پیش‌بینی که در قانون سال ۹۷ شد، همه هزینه‌های کاشت حلزون را برای کودکان در سنین زیر۵ سال رایگان کرده‌اند که امیدوار هستیم  با عملیاتی شدن این طرح آمار ناشنوایان جامعه به ویژه جامعه آینده کشور کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مطلوب و مثمر ثمر که در مجموعه خدمات سازمان بهزیستی وجود دارد و در آن جزءپیشگامان محسوب می‌شود موضوع پیشگیری است، نگاه امروز با گذشته تغییر کرده و همه به این نتیجه رسیده‌ایم که هزینه پیشگیری از معضلات، حوادث و بیماری‌ها تفاوت زیادی با هزینه درمان دارد، اگر برنامه پیشگیری به طور کامل و جامع اجراء شود می‌توانیم از درصد آمار معلولان بکاهیم.

حسینی ادامه داد: بعد از چندعامل مانند حوادث غیرمترقبه و تصادفات که معلولیت در افراد را بدنبال داشت، در بسیاری از موارد مانند ازدواج‌های فامیلی هم در افزایش بدنیا آمدن فرزندان معلول بی‌تاثیر نبود و سهم عمده‌ای در این بخش را می‌گرفت، برای عوامل ژنتیک در برنامه ششم تدابیر خوبی اندیشیده شده که امیدوارهستیم با اجرای این قوانین بتوانیم در کاهش آمار معلولان قدم‌های مناسبی را برداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.