المیادین گزارش داد، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای امنیت درباره اوضاع سومالی و سوریه گفت که دولت سوریه، جولان، عفرین، رقه، ادلب، و همه مناطق سوریه را از لوث تروریسم آزاد خواهد کرد.

وی افزود: اگر جانفشانی‌های ارتش سوریه و حمایت‌های مردم از نیروهای ارتش نبود و اگر حمایت همپیمانان و دوستان نبود، این پیروزی‌ها محقق نمی‌شد.

نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: حقایقی که اخیرا همزمان با روند عملیات نظامی در غوطه شرقی آشکار شده، آنچه را که دولت سوریه از روز اول جنگ تروریستی بین‌المللی عربستان، اسرائیل، قطر، ترکیه، آمریکا، انگلیس، و فرانسه علیه سوریه اعلام کرد، ثابت می‌کند.

جعفری تاکید کرد: علت اصلی مشکلات مردم سوریه، اقدامات گروه‌های تروریستی علیه غیرنظامیان است.

وی در ادامه گفت: به گفته اهالی غوطه شرقی، گروه‌های تروریستی اقدام به مصادره آزادی‌های مردم، فروپاشی خانواده‌هایشان می‌کنند و مانع از خروج آن‌ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه می‌شوند.

جعفری گفت که گروه‌های تروریستی با هدف ادامه استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپری برای خود و از طریق سرقت کمک‌های بشردوستانه مخصوص غیرنظامیان و احتکار آن و توزیع آن در بین هواداران خود و یا فروش آن در بازار سیاه، مانع خروج غیرنظامیان به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه می‌شوند و  گذرگاه‌هایی را که دولت سوریه برای خروج غیرنظامیان ایجاده کرده هدف حملات خود قرار می‌دهند که در پی این حملات ده‌ها تن از جمله شماری از برادران فلسطینی کشته شده‌اند.

جعفری گفت: تحرکات جنون‌آمیزی که طی روزها و هفته‌های گذشته همزمان با اقدام دولت سوریه در استفاده از حق حاکمیتی خود برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و پاکسازی جمهوری عربی سوریه از لوث تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات در شورای امنیت ملاحظه کردیم، ثابت می‌کند که هدف کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در هیچ زمانی پایان درد و رنج ملت سوریه نبوده است بلکه آن‌ها به دنبال این هستند که این درد و رنج ادامه یابد تا بتوانند مردم را نسبت به دولت تحریک کرده و تروریست‌ها را از سرنوشت حتمیشان نجات دهند.

نماینده سوریه در سازمان ملل از وجود برخی اطلاعات از اجرای نمایشنامه استفاده از سلاح‌های شیمیایی که سرویس‌های اطلاعاتی برخی از دولت‌ها در پی آن هستند و در مناطق نزدیک به جولان مقدمات آن در حال انجام است، پرده برداشت و گفت: گروه‌‌های  تروریستی از گازهای سمی علیه غیرنظامیان در شهرک الحاره استفاده می‌کنند و سپس مجروحان را به درمانگاه‌های رژیم صهیونیستی منتقل می‌کنند.

جعفری گفت که برخی از دولت‌ها نمی‌خواهند اعتراف کنند که طرف‌های خارجی حامی تروریسم، دلیل بحران انسانی در سوریه هستند.

وی  با بیان" نیروهای آمریکایی مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه "الرکبان" می‌شوند"، از سازمان ملل خواست که با دولت سوریه همکاری کند و تسلیم برخی فشارهای دولت‌های غربی نباشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.