اهم سخنان رهبرانقلاب در صبح امروز در دیدار جوانان و نوجوانان عازم راهیان نور، در ادامه بخوانید:

*علت ایجاد جنگ هشت‌ساله از طرف رژیم بعثی صدام، عظمت و ابهت انقلاب بود.

*وقتی انقلاب اسلامی به وجود آمد، عظمت این انقلاب دشمنان قدرتمند جهانی را مرعوب کرد. از سوی دیگر وقتی دیدند که این انقلاب در بین ملت‌های مسلمان دنیا و در کشورهایی که رؤسای آن کشورها وابسته به آمریکا بودند مورد استقبال قرار گرفت و ملت‌ها به نفع انقلاب اسلامی شعار دادند، در صدد برآمدند تا به هر قیمتی این انقلاب را نابود کنند.

*آن‌ها می‌دانستند صدام شخصیتی بود که زمینه‌ ایجاد یک حرکت متکبرانه و ظالمانه در او وجود دارد و به‌طور طبیعی آدم متجاوز و متعرضی است.

*در هنگام انقلاب صدام رئیس‌جمهور عراق نبود؛ آن‌ها ترتیبات را جوری دادند که حسن البکر کنار برود و صدام رئیس‌جمهور شود تا او را تهییج و تشویق و وادار به حمله‌ی نظامی به ایران کنند.

*آمریکا و اروپای قدرتمند - انگلیس و فرانسه و ایتالیا و آلمان- همه‌شان پشت سر صدام قرار گرفتند و هرچه توانستند به او کمک کردند.

*در اول جنگ لشکرهای صدام امکانات معدودی داشتند [اما] با گذشت زمان و با وجود جنگ، روزبه‌روز بر این امکانات افزوده شد و به چند برابر رسید.

*شوروی هم که ضد آمریکا بود در این قضیه همراه آمریکا شد؛ چون شوروی تعداد زیادی جمهوری مسلمان داشت و انقلاب اسلامی موجب می‌شد آن جمهوری‌ها به فکر هویت اسلامی خود بیفتند.

*آمریکا و شوروی و ناتو و همه‌ قدرت‌های مسلط دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

*همین کشور فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود را به صدام داد. همین کشور آلمان مواد شیمیایی سمی را در اختیار رژیم صدام گذاشت تا در جنگ استفاده کند.

*این‌هایی که امروز فلان گروه را به اتهام مصرف مواد شیمیایی مورد تهاجم قرار می‌دهند، آن روز علناً برای ساخت بمب به صدام مواد شیمیایی می‌دادند.

*ما هنوز بعد از ۳۰ سال کسانی را در بین رزمندگانمان داریم که به‌خاطر آلودگی‌های شیمیایی آن روز گرفتارند؛ بسیاری هم شهید شدند.

*همه‌ دستگاه‌های شیطانی عالم به این شیطان متکبر مغرور یعنی صدام کمک کردند که این جنگ به وجود بیاید و ادامه پیدا کند و او پیروز شود.

*البته همه‌ این تلاش‌ها مثل تیری به سنگ خورد و یک وجب از خاک جمهوری اسلامی را نتوانستند در اختیار بگیرند.

مشروح این خبر متعاقباً منتشر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.