در آستانه آخرین ماه سال و نزدیکی به تعطیلات طولانی مدت نوروز،بازار خودرو جنب و جوش سالهای گذشته خود را ندارد.آنطور که نمایشگاه داران می گویند،مشتری ها برای خرید یا تعویض خودرو دست نگه داشته اند.خریداران خودروهای خارجی منتظر تصمیمات دولت برای بازار ارز هستند که ببینند آیا قیمت ها کاهش می یابد که خودرو بخرند یا نه.بخشی از آنها هم منتظر تعیین تکلیف رای دیوان عدالت اداری که مصوبه دولت مبنی بر افزایش تعرفه خودروهای وارداتی را باطل کرده،هستند که دولت آن را اجرایی می کند یا خیر؟

در مقابل این دو گروه،خریداران خودروهای داخلی قرار دارند.به دنبال افزایش تعرفه ها و قیمت ارز در ماههای گذشته برخی خودروسازان هم بر قیمت محصولات خود افزوده اند.بررسی وضعیت بازار نشان می دهد که آنها هم چشم به تصمیم های دولت برای کنترل قیمت بازار ارز دوخته اند.

اگرچه پیش بینی ها نشان می دهد که قیمت ها از آنچه امروز رونمایی شده،تغییر چندانی نخواهد کرد،اما بنا به گفته نمایشگاه داران اگر تعرفه واردات خودروهای خارجی کاهش یابد،بازار تا قبل از پایان سال تکانی خواهد خورد و خرید و فروش رونق می گیرد.

بنا به گفته آنان بیشتر متقاضایان بازار خودرو این روزها کسانی هستند که خریدهایی به شیوه اقساط دارند و یا خودروهای ارزان قیمت رده قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان را برای خرید انتخاب می کنند.

قیمت برخی خودروهای رده قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.