بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اعتراضات برخی داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۵ مبنی بر اینکه تاکنون کلید پاسخ سوالات اعلام نشده است، گفت: به طور معمول کلید پاسخ‌های آزمون چند روز پیش از اعلام نتیجه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه امیدواریم (توجه شود که ممکن است اندک تفاوتی در تاریخ اعلام نتایج ایجاد شود) نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم، کلید سوالات ظرف یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورد اعتراض داوطلبان به برخی از سوالات و پاسخ‌های آن گفت: اینجانب در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌توانم انجام دهم چرا که در هیچ یک از رشته‌های مورد آزمون متخصص نیستم. اما این را می‌توانم بگویم که سوالات هر رشته به وسیله تیمی از ماهر‌ترین و دانشمند‌ترین اساتید رشته مربوط که در عین حال در طرح سوالات تستی نیز تخصص دارند، طرح شده است.

وی ادامه داد: احتمال وجود اشکال در ماهیت سوالات وجود ندارد و در هر حال مانند گذشته اگر سوال و اشکالی وجود داشته باشد حتما به نحوی برطرف خواهد شد که حقی از کسی ضایع نشود.

کشاورز در مورد روش اعتراض داوطلبان به سوالات اشکالات اظهار کرد: کسانی که پس از انتشار کلید، به سوال اعتراضی را وارد می‌دانند باید مطلب خود را به صورت مستقل و به طور کتبی از طریق فکس اسکودا به شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹ برای اتحادیه بفرستند تا در اسرع وقت با تیم‌های طراحان مطرح و موضوع روشن شود. داوطلبان حتما شماره تلفن خود را در نامه درج کنند تا نتیجه بررسی‌ها به آنان اعلام شود.

او افزود: کسانی که پس از اعلام نتیجه اعتراض و اشکالی در مورد پاسخ نامه خود دارند باید مطلب را به طور کتبی به کانون متبوع‌شان (کانونی که برای آن امتحان داده‌اند) بفرستند تا از طریق کانون به اسکودا و از طریق اسکودا به سازمان سنجش اعلام شود. در این گونه موارد پاسخ نامه معترضان مجدد بررسی خواهد شد.

رییس اسکودا یادآور شد: به داوطلبان توصیه می‌کنم به وجود نمره منفی برای سوالاتی که اشتباه پاسخ داده باشند، تعجب کنند زیرا تا آنجا که بنده به یاد دارم معمولا امکان اشتباه در تصحیح پاسخ نامه منتفی است.

کشاورز در مورد اعتراض داوطلبان به روش برگزاری آزمون تستی برای سنجش اطلاعات و توانایی شرکت کنندگان گفت: سیاست گذاری کلان در خصوص مسایل عمده و کلی کانون‌ها با هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) است و آنچه اینجانب عرض می‌کنم نظری کاملا شخصی است و آن اینکه وقتی ما با ۷۰ هزار داوطلب مواجه هستیم، هیچ روشی جز روش تستی پاسخگوی چنین جمعیتی نیست و به منظور رعایت تساوی و عدالت میان داوطلبان ناچار باید از روش تستی استفاده کرد.

او خاطرنشان کرد: اگر هیات عمومی پیش گفته تصمیم دیگری بگیرد بنده یا هرکس که تصدی اسکودا را داشته باشد، آنرا اجرا خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.