به گزارش تسنیم، پخش برنامه «ماه عسل» امسال با اجرای احسان علیخانی در حالی از امشب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود که قصد دارند با دعوت از مهمانان ویژه کار خود را آغاز کنند.

ماه رمضان، ماهی است که قرآن در آن نازل شده و تلاوت قرآن در آن بسیار سفارش شده است؛ بنابراین احسان علیخانی، قصد دارد تا داستان پیشواز «ماه عسل» خود را با قرآن شروع کند.

وی در قسمت اول این برنامه با دعوت از مهدی و مهرداد جانفزا حال و هوای برنامه «ماه عسل» را قرآنی می‌کند. برادران جانفزا تهیه کنندگان گرانبهاترین قرآن مزین به هنر اسلامی ایرانی هستند که نقوش مکتوب استفاده شده در این قرآن از هنر دوره صفویه در ایران بهره برده شده است. آنها قرآن خطی دست سازی را در مدت ۱۸ سال با کمک اساتید بزرگ هر حوزه به رشته تحریر درآوردند.

علاوه بر آن «ماه عسل» امشب میزبان برخی از بازیگرانی است که در سال گذشته به طرح محسنین پیوستند و سرپرستی معنوی کودکان بی سرپرست را برعهده گرفتند. فریبا کوثری، حمید گودرزی، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری ، ماهچهره خلیلی و سیاوش خیرابی از جمله میهمانانی هستند که امشب روبروی احسان علیخانی مینشینند.

طرح محسنین سال گذشته اولین بار در «ماه عسل» مطرح شد و تنها با گذشت ٥ روز از عنوان این درخواست همیاری از سمت برنامه «ماه عسل»، ٢٧� هزار نَفَر از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اقصی نقاط کشور إعلام حمایت کردند و پدر و مادر معنوی این کودکان شدند.

دکور امسال برنامه «ماه عسل» به شکل دایره‌ای بوده که در وسط آن هلالی از ماه قرار داده شده که با استفاده از رنگهای زیبا آرامش خاصی را به بیننده منتقل می‌کند.

این برنامه سعی دارد با تلنگرهایی که از طریق مهمانان مختلف به مخاطب می‌زند، وجدان بیننده را بیدار کند. از آنجا که این برنامه در ماه رمضان پخش می‌شود، این موضوع بیشتر بر مردم تأثیر می‌گذارد چرا که این ماه را به روزه داری می‌پردازند و بیش از پیش به خدا و نماز و دیگر عبادات می‌پردازند.

«ماه عسل» یک برنامه زنده تلویریونی با زمینه اجتماعی-معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون هر سال ماه رمضان قبل از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ایده اولیه این برنامه متعلق به احسان علیخانی است که پس از اجرای برنامه‌های مناسبتی «جزر و مد» در سالهای ۸۴ و ۸۵ تصمیم گرفت خودش برنامه‌ای مستقل برای ماه رمضان بسازد و این گونه بود که «ماه عسل» از سال ۸۶ متولد شد.

مهمان‌های این برنامه غالباً مردم عادی جامعه هستند که توانستند در زندگیشان کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگر تأثیرگذار بوده‌اند و یا حادثه مهمی در زندگیشان رخ داده است. اکثر میهمان‌های «ماه عسل» در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند اما همگی با امید، پشتکار و تلاش و مبارزه بر مشکلات غلبه کرده و به انسان‌های موفقی در زندگی خود تبدیل شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.