شماره روزنامه ۵۹۹۳
|

  • متهم کمبود دارو

    دنیای اقتصاد: مجلس روز گذشته با اعمال ماده۲۳۴ درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درخصوص دلیل کمبود دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی مخالفت کرد. در صورت موافقت نمایندگان، بررسی تخلفات در زمینه کمبود دارو به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شد. با این حال برخی نمایندگان معتقد بودند که وزارت بهداشت مقصر اصلی نیست.
  • چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

    دنیای‌اقتصاد: الجزیره در مطلبی به بررسی سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به پاکستان پرداخت و نوشت: «رئیسی چند روز پس از حملاتی که ایران و اسرائیل علیه یکدیگر انجام دادند، در یک سفر سه‌روزه که از روز دوشنبه آغاز شد، برای گفت‌وگو در مورد روابط منطقه‌‌‌ای و دوجانبه در پاکستان به سر می‌‌‌برد.» از جمله برنامه‌‌‌های این سفر، دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی پاکستان مانند شهباز شریف، نخست‌وزیر است. این دو همسایه پس از حملات موشکی علیه خاک یکدیگر در ژانویه به دنبال بهبود روابط هستند. رسانه‌‌‌های محلی گزارش دادند که رئیسی همچنین با ژنرال عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان که نفوذ سیاسی و اقتصادی زیادی در این کشور جنوب آسیا دارد، دیدار خواهد کرد.
  • رئیسی در قلب اقتصادی پاکستان

    دنیای اقتصاد: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز گذشته در دومین روز سفرش به پاکستان، از اسلام‌آباد به لاهور مرکز ایالت پنجاب سفر کرد. سفر به کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان نیز بخش سوم سفر رئیسی به پاکستان بود.او روز دوشنبه در نخستین روز سفرش به پاکستان دیدارهایی با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش این کشور در اسلام‌آباد داشت‌.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

    روزنامه سازندگی روز گذشته تیتر یک خود را به دیدار اسحاق جهانگیری با اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی و درخواست او از آنها مبنی بر اینکه «بمانید ایران را بسازید» اختصاص داد. روزنامه هم‌میهن در گزارشی به بازخوانی توقیف دسته‌جمعی مطبوعات در سال ۷۹ با تیتر «شکستن بال دوم اصلاحات» پرداخت. روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «سیستان و بلوچستان هنوز تشنه است» با ذکر این نکته که هیچ تدبیر موثری برای ذخیره این ‌بارش و جبران کم‌آبی منطقه صورت نگرفت، به نقل از رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نوشت: حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب حاصل از بارش‌ها به دریا سرریز شد.
  • همکاری تجاری در مرز مشترک

    دنیای اقتصاد: ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری روز گذشته برای سفری دوروزه راهی پاکستان شد‌. رئیسی پیش از ترک تهران به مقصد اسلام‌آباد هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور را از برنامه‌های این سفر اعلام کرد. در جریان نخستین روز سفر رئیسی به پاکستان ۸سند همکاری از جمله موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور به امضا رسید‌.
  • موازنه ناکارآمد «اردن» بین ایران و اسرائیل

    دنیای اقتصاد-گروه خبر: با افزایش تنش‌های منطقه‌ای، پادشاهی اردن با فشارهای داخلی و بین‌المللی مقابله می‌کند. جاستین صلحانی ۲۱ آوریل در الجزیره نوشت: پادشاهی هاشمی اردن بین دو قدرت منطقه‌‌ای گرفتار شده است و در صورت ادامه تشدید تنش‌‌های منطقه‌‌ای، ممکن است با عواقب جدی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مواجه شود. موضع ضعیف اردن به این معنی است که هر اقدام منطقه‌ای - تشدید خصومت‌ها بین ایران و اسرائیل یا حمله اسرائیل به رفح - می‌تواند عواقب آتش‌زا در داخل داشته باشد.‌شان یوم، کارشناس اردن در دانشگاه تمپل و نویسنده کتاب «از مقاومت تا انقلاب» به الجزیره گفت: «هر جنگ قریب‌‌الوقوع بین ایران و اسرائیل، اردن را بر روی طناب آویزان قرار می‌دهد.» «به طور علنی، اردن باید از معارضه دور بماند و نمی‌تواند با هیچ جنگی همراه شود.» اردن برای آتش‌‌بس در جنگ اسرائیل علیه غزه اقدام کرده و تلاش‌‌های خود را برای توزیع کمک‌‌ها در منطقه محاصره شده اعلام کرده است. اما این امر کمک چندانی به خشنود کردن تعداد زیادی از معترضانی که در مقابل سفارتخانه‌‌های آمریکا و اسرائیل تجمع کرده‌‌اند، نکرده است. از جمله خواسته‌های آنها پایان دادن به روابط با اسرائیل و ایالات متحده است.
  • تاکید مجلس بر اصلاح سیاست‌های ارزی دولت

    دنياي اقتصاد: نوسانات نرخ ارز در هفته‌های گذشته محور تذکرات نمایندگان مجلس بود و بر همین اساس رئیس مجلس اعلام کرد که مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره ارز با مسوولان بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت برگزار خواهد کرد. اگرچه به نظر می‌رسید این جلسه در صحن علنی مجلس برگزار شود، اما این نشست در دفتر رئیس مجلس و با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع، محسن زنگنه و حجت‌الاسلام بحرینی از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار شد. البته قرار است گزارش جمع‌بندی درباره موضوع ارز هفته آینده در صحن مجلس قرائت شود. از سوی دیگر اگرچه تاکنون یک جلسه میان دولت و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شده، اما قرار است این جلسات تا رسیدن به یک جمع‌بندی مشترک ادامه پیدا کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر