عکاس ایرانی هفته‌نامه تایم، نیوزویک و نشنال ژئوگرافیک، بالاترین نشان را در عرصه ژورنالیسم دریافت کرد. به گزارش خبرنگار ایسنا، رضا دقتی به‌پاس فعالیت‌هایش در عرصه عکاسی خبری، نشان افتخار میسوری مدرسه روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا را دریافت کرد.

مدرسه روزنامه‌نگاری میسوری از سال ۱۹۳۰ به ‌صورت سالانه نشان افتخار میسوری را برای فعالیت‌های برجسته روزنامه‌نگاری به افراد مختلف اعطا کرده است.

تام بروکاو، کریستین امان‌پور از سی ان ان، وینستون چرچیل، کارول لومیس از مجله فورچون و گرودون پارکس در میان افرادی بودند که تا‌کنون این مدال را دریافت کرده‌اند.

رضا دقتی از سال ۱۹۹۱ در مجله ژئوگرافیک فعالیت کرده است و عکس‌هایش در بسیاری روزنامه‌ها و مجلات معتبر دنیا چاپ شده است. او در طی فعالیت‌هایش از تنگه بوسفور تا دیوار چین، از لبنان تا افغانستان،‌ از رواندا تا سارایوو گذشته است. دوستی رضا دقتی با احمدشاه مسعود، فرمانده سابق افغان که در سال ۲۰۰۱ کشته شد، و همچنین نقش وی به‌عنوان مشاور به سازمان ملل و نیز دلبستگی‌اش به افغانستان باعث شد تا وی موسسه غیردولتی آینه را با شعبه‌هایی در کابل، پاریس و واشنگتن، برای گسترش رسانه‌های مستقل تاسیس کند.