سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید. به گفته جهانپور،  ۲۵۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

ادامه وضعیت قرمز در استان خوزستان

همچنین به گزارش «ایرنا» جهانپور افزود: استان خوزستان کماکان وضعیت قرمز دارد، در بقیه نقاط کشور وضعیت بهتری داریم. توصیه مکرر و تکراری وزارت بهداشت این است که مردم همچنان اصول بهداشتی مانند شست‌و‌شوی مداوم دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

آغاز پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها

درخبری دیگر وزیر علوم از آغاز پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها با اولویت دانشجویان کارشناسی ارشد از ۱۷ خرداد ماه خبر داد و گفت: خوابگاه‌های دانشجویی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این تاریخ بازگشایی خواهند شد. منصور غلامی در گفت‌وگو با «ایسنا» ضمن اعلام این خبر، درخصوص بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ۱۷ خرداد ماه اظهار کرد: ما در این موضوع اولویت را به پذیرش حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی داده‌ایم، در حال حاضر نیز پذیرش دانشجویان دکترا شروع شده و خوشبختانه مشکل خاصی ایجاد نشده است.