همزمان روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور با خیانت عوامل نفوذی در این حادثه خبر داد. به گزارش «ایرنا» به نقل از سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه دراین اطلاعیه اعلام کرد: شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند. این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده، خاطرنشان کرده است: عوامل گروهک‌های تروریستی که ازسوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه‌روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزود: عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزادسازی ربوده‌شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرار گرفته است. اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: از دولت پاکستان انتظار می‌رود با اشرار و تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و ازسوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست‌پرور منطقه حمایت و به‌کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته باشد و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند. ازسوی دیگر فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ربوده شدن ۱۱ نیروی بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه گفت: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند و ما برای هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه اشرار و آزادی گروگان‌ها آمادگی داریم. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور با بیان اینکه قطعا این اتفاقی که افتاده توسط عامل یا عوامل نفوذی بوده است، گفت: من خودم در منطقه هستم و در صحنه حاضر بودم. تماس‌های مختلفی با ارتش پاکستان گرفتیم و از آنها خواسته شد نسبت به تحویل اشرار و سلامتی ربوده‌شدگان تضمین دهند و باید مسوولیت پذیرتر باشند.

همچنین به گزارش «ایلنا» پاکپور گفت: در ۶‌ماه اول امسال تعداد زیادی از پاسگاه‌های مرزی ما از داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفته‌اند. ۱۲ روز پیش بود که در حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ما نفر دوم این گروهک هاشم نکوری کشته شد و عملیات مختلف دیگری هم از داخل خاک پاکستان علیه پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی ما صورت گرفته است.

بیانیه گروهک« جیش‌العدل»

در همین حال روز گذشته گروهک تروریستی موسوم به«جیش‌العدل» در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسوولیت ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت. به گزارش «ایلنا» در اطلاعیه‌ای که ازسوی این گروهک تروریستی منتشر شد، آمده است که بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مرزی در شهرستان میرجاوه را به‌صورت کامل خلع سلاح کرده‌اند. گروهک تروریستی «جیش‌العدل» در منطقه جنوب شرق کشور فعال است.

جزئیات حادثه

در همین حال به گزارش فرارو، خبرگزاری فارس روز گذشته تعداد افراد ربوده شده را ۱۱ نفر از جمله ۶ نفر از بسیجیان، ۴ نفر از سربازان وظیفه و ۱ کادر مرزبانی اعلام کرد. براساس این گزارش براساس گمانه‌زنی‌های اولیه این افراد بر اثر غذای آلوده مسموم شده و توسط این گروهک به داخل پاکستان منتقل شده‌اند. همچنین برپایه این گزارش این حادثه در حوالی برجک ۱۰۴ در دهنه تنگوک در منطقه لولکدان میرجاوه رخ داده است.

ازسوی دیگر سایت جماران تعدادافراد ربوده شده را ۱۴ نفر اعلام کرد. براساس این گزارش ۷‌نفر از افراد ربوده‌شده نیروهای بسیج طرح امنیت و ۵‌نفر از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه هستند که بین ساعت چهار تا پنج بامداد روزگذشته در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده‌اند. خبرگزاری «ایرنا» نیز در گفت‌وگو با یک منبع اگاه که نخواست نامش فاش نشود، تعداد این افراد را ۱۴ نفر اعلام کرد. هنوز از نحوه ربودن و سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست. این اولین بار نیست که نقاط مرزی میرجاوه مورد حملات تروریستی قرار می‌گیرد. سال گذشته نیز در جریان یک حمله مسلحانه در این منطقه سرباز وظیفه سعید براتی ربوده شد. او اواخر مردادماه سال‌جاری پس از گذشت ۱۵ ماه با تلاش نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی از اسارت آزاد شد.

واکنش وزارت خارجه

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در واکنش به این حادثه، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی اظهار کرد: بعدازظهر دیروز دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه، بی‌درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزادسازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به‌کار گیرد.