ماهی‌خوری در بغداد

رستوران ده‌ِوه‌ِلی استانبول  

بخش آسیایی

رستوران ده‌ِوه‌ِلی از اون رستورانای بسیار قدیمی و بسیار آبرومند و مشهور استانبول محسوب میشه، مثل رستوران البرز یا رستوران نایب خودمون که به کباب معروفن؛ ده‌ِوه‌ِلی‌ام به ماهی معروفه.

من تو پست‌های قبلیم واستون نوشتم که یکی از ماهی‌های استانبول که نباید از دست بدید ماهیه لِورِک یا سی باسه، که خیلی ماهی خوب و لذیذیه، اما امکان پرسی سفارش دادن نداره باید یک عدد ماهی سفارش بدید که از وسط به پهنا نصف میشه و وعده دو نفر به حساب میاد.

هیچ چیز دیگری هم کنارش نیست دوتا سبزیه و فوقش یه‌ سیب زمینی پخته نصفه هم میذارن کنارش و دیگر هیچ...

اولین بار که می‌خواستم این ماهی (ماهیه لِورِک) رو بخورم (که همون دفعه اول که می‌خواستم در استانبول ماهی بخورم به حساب میاد) به زور مدیرم که می‌گفت مگه میشه کسی ماهی نخوره اونم همچین ماهی‌ای رو که منم گفتم آره و من سالاد می‌خورم. بعد دیدم سالاد اومد و همراهش ماهی هم اومد؛ فهمیدم به دو دلیل بوده، اول اینکه نمی‌تونست فقط برای خودش ماهی سفارش بده و دو اینکه می‌خواست من حتما و هرجور شده این ماهی رو امتحان کنم. منم امتحان کردم، یکی گذاشتم تو دهنم، دوتا گذاشتم تو دهنم، و دیگه استارتش خورده شد.

خیلی ماهی خوشمزه‌ایه، گریل شده و آبدار و بی‌بو و لذیذ و خیلی لذت بردم از این ماهی و شدم طرفدارش و طرفدار ماهی خوردن تو رستوران‌های خوب استانبول؛ چون واقعا نظرم این نیست که همین ماهی رو تو رستوران ارزون قیمت و بی‌کیفیت بخوریم که حتی ازش بدمون بیاد برای همین توصیه می‌کنم اگر رفتید بخورید، اما غذای گرونیه دیگه؛ اگر بخواید صرفه‌جویی کنید یه بار و با دو سه نفر برید اونجا، بخواید یه نیمچه پرسی ماهی بخورید و برگردید در شرایط فعلی دلار یه ۵۰۰ هزار تومنی واستون آب می‌خوره (نفری).

بریم سراغ فضای رستوران. این رستوران فضای بزرگی داره و دیواراش از شیشه‌اس، فضای سرباز لب ساحل داره، بزرگ و خوش آب و هواست. رستورانی با نوشیدنی‌های خوش‌طعم و نان کلیک، کوفته و این هام داره و رستوران خوبیه بزرگ و خوب و خوشنام و جذاب.

در گزارش قبلیم (ببک بالیک چی) به این رستوران اشاره کرده بودم خواستم که اینجاهم معرفی کنم. ببک بالیک چی یه رستوران خوبه سمت اروپا واسه کسایی که اونورن و تو قسمت آسیایی هم دلم خواست که رستوران خوبی بهتون معرفی کنم که بتونید برید توش ماهی بخورید و براتون لذت بخش و خوش خاطره باشه.

پس اگه مسیرتون افتاد به خیابون بغداد اینجا توی محله کالامیش هست، برید اونجا و آدرس این رستورانو از هرکسی بپرسید بهتون نشون میده چون خیلی معروفه، برید اونجا بخورید و یادی از من بکنید.