در میان نمادهایی که فشار بیشتری را بر شاخص کل وارد کردند، سهام معدنی و صنعتی گل‌گهر اثر کاهنده ۱۷۳ واحدی را وارد کرد. پالایش نفت اصفهان، گروه مپنا و پالایش نفت بندرعباس نیز در رده‌های بعدی موجب ریزش بیشتر شاخص کل به اندازه ۳۷۷ واحد شدند. از طرفی پتروشیمی پارس بیشترین اثر فزاینده ۲۵۴ واحدی را به خود اختصاص داد. پالایش نفت تبریز نیز با توجه به‌صورت مالی چشمگیر خود بالغ بر ۹۹ واحد به ارتفاع شاخص کل افزود.

نیمروز گذشته، پتروشیمی اصفهان گزارش عملکرد سالی که سپری شد را در کدال قرار داد. شرکت «شصفها» در شرایطی که دوره ۱۲ ماهه سال ۹۶ را با زیان عملیاتی بیش از ۶ میلیارد تومانی سپری کرده بود، در سال ۹۷ به سود عملیاتی ۲۸۱ میلیارد تومانی دست یافت. همچنین موفق شد به ازای هر سهم سود خالص ۸۷۲ تومانی بسازد؛ در حالی که در دوره منتهی به اسفند ۹۶ زیان خالص هر سهم ۱۴۰ تومان بود. این مقدار، در دوره منتهی به پاییز ۹۷ بالغ بر ۵۳۲ تومان به ازای هر سهم «شصفها» بود.از طرفی زیان عملیاتی شرکت سایپا در دوره منتهی به پایان سال ۹۷ به حدود ۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان رسید. در ادامه زیان خالص «خساپا» در خلال سال ۹۷ با افزایش ۳۲۵ درصدی نسبت به ۹۶ روبه‌رو‌ شد که به این ترتیب، زیان خالص هر سهم نیز از ۲۹ تومان به ۱۲۳ تومان افزایش یافت.

فولاد هرمزگان جنوب نیز در سال عنوان شده موفق به ساخت سود خالص هزار و ۶۶۰ میلیارد تومانی در سال ۹۷ شد که نسبت به عملکرد سال ۹۶، ۳۳۹ درصد رشد یافته بود. سود خالص هر سهم «هرمز» نیز بیش از ۱۱۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر فولاد کاوه جنوب کیش نیز سود عملیاتی خود را برای سال ۹۷ با رشد ۶۶ درصدی نسبت به سال ۹۶، در سطح ۸۶۹ میلیارد تومان تثبیت کرد. در این میان سود خالص با روند شتابنده‌تری افزایش یافت که بالغ بر ۳۰۷ درصد بود. به این ترتیب «کاوه» با سود خالص ۶۵۰ میلیارد تومانی و همچنین سود ۹۴تومانی به ازای هر سهم دوره مالی منتهی به ۹۷ را به پایان رساند.دیگر گزارش‌های چشمگیر روز گذشته، متعلق به تک‌سهم فرابورسی فعال در حوزه خرده‌فروشی یعنی «قاسم» بود. سود خالص شرکت قاسم ایران در سالی که گذشت صعود ۲ هزار و ۳۲۵ درصدی را تجربه کرد که آن را به ۲۹ میلیارد تومان رساند. ضمن اینکه سود خالص هر سهم نیز از ۲ تومان در سال ۹۶، به بیش از ۴۸ تومان در دوره منتهی به اسفند ۹۷ افزایش یافت.در مجموع بازار سهام روز گذشته را با معامله ۳میلیارد و ۶۵۶میلیون سهم سپری کرد و ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید.