در همین حال دیروز اعلام خبر الزام صادر‌کنندگان برخی از اقلام عمده صادراتی کشورمان به فروش ارز خود به نرخ ۴۲۰۰تومان موجب نگرانی بازار شد. قصد دولت برای اخذ پیمان‌سپاری در کنار دشواری‌های صادراتی ناشی از لغو برجام سبب شده است، برخی از بزرگترین نمادهای بازار در ابهام قرار گیرند. اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه در شرایط کنونی می‌تواند منافع سهامداران را با تهدید مواجه سازد. از این رو اکثر کارشناسان در انتظار تحولات آتی برای ارزیابی شرایط شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. در این شرایط دیروز شاخص کل ۳۳ واحد رشد کرد و در نهایت به رقم ۹۵هزار و ۱۳۶واحد رسید. دیروز همچنین شاخص کل هم‌‌وزن نیز با افزایش ۶۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۲۹۸ واحد را به نمایش گذاشت.

دیروز نمادهای فولاد مبارکه، پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی مبین بیشترین سهم را در ثبت رشد شاخص داشتند. در این میان نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بهداشتی ساینا به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی بین‌المللی محصولات پارس به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت و نماد معاملاتی پتروشیمی فن‌آوران به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر از سوی مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تعلیق شدند.

در بازار دیروز در گروه حمل‌ونقل‌ بلوک مدیریتی شرکت حمل‌ونقل‌ بین‌المللی خلیج فارس که مجددا از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده بود، توسط یک سهامدار حقیقی خریداری شد. بر اساس گزارش معاونت بازار، دیروز تعداد ۲۷۳ میلیون و ۵۲۸ هزار سهم معادل ۳۷ / ۷۸ درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس عرضه شد. ارزش این سهام ۶۷۳ میلیارد ریال بود که از سوی سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت احیاگستر هرمز به‌صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط (طبق شرایط اعلامی) و به قیمت پایه هر سهم ۲۴۶۰ ریال عرضه و معامله شد. معامله مذکور تا زمان ارائه فرم تسویه خارج از پایاپای به‌صورت غیر‌قطعی باقی خواهد ماند.

در همین حال در گروه پالایشی گزارش اخیر پالایشگاه اصفهان و افزایش چشمگیر برخی از هزینه‌های شرکت موجب نگرانی معامله‌گران شده است. عدم ارائه دقیق دلایل رشد هزینه‌های شرکت و همچنین نگرانی از مساله کمبود آب در منطقه اصفهان موجب فرو‌کش کردن اقبال بازار به گروه پالایشی در بازار دیروز شد.در گروه بانکی هیات مدیره موسسه اعتباری کوثر استعفای عیسی رضایی مدیرعامل موسسه را پذیرفت. عیسی رضایی که از سال ۸۹ سمت مدیرعاملی موسسه اعتباری کوثر را برعهده داشت، استعفای خود را تقدیم هیات‌مدیره این موسسه کرده بود که در جلسه روز گذشته هیات مدیره استعفای وی را پذیرفت.در گروه معدنی، باما در گزارش سال مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ (حسابرسی نشده) مبلغ ۱۷۴۱ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. این میزان ۲درصد بیش از ارزیابی اولیه بود. در گروه شوینده دیروز پاکشو در یک گزارش شفاف‌سازی از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خبر داد. براین اساس نرخ فروش پودرهای شوینده ۱۲ درصد و سایر محصولات نهایی داخلی ۱۵درصد افزایش خواهد یافت.

در گروه خدمات مالی دیروز اعلام شد که بورس کالا افزایش سرمایه‌ای از محل سود انباشته در دستور کار خود دارد. براساس این تصمیم در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه بورس کالا از ۹۰میلیارد تومان به ۱۳۵میلیارد تومان افزایش می‌یابد. هدف از این افزایش سرمایه الزام شرکت در اجرای مصوبه چهارصد‌ونهمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۴ فروردین سال ۹۵ درخصوص «تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورس‌ها» عنوان شده است.در گروه انفورماتیک دیروز سهامداران خدمات انفورماتیک با ۲۰۰تومان سود نقدی از مجمع به خانه رفتند. در گروه پتروشیمی، پتروشیمی خراسان ۱۴۰تومان سود تقسیم کرد. در گروه دارویی، دارویی ابوریحان ۱۱۰تومان به ازای هر سهم سود نقدی داد.

در گروه ارتباطات شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مجامع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده این شرکت لغو شده است. پیرو آگهی منتشره در ۲۳ اردیبهشت سال جاری درخصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده در تاریخ سوم خرداد ماه، این شرکت اعلام کرد: مجامع در تاریخ مذکور برگزار نمی‌شود و تصمیم‌گیری درخصوص دستور جلسات این مجامع به تاریخ دیگری موکول شد. قرار بود این شرکت در مجامع سوم خرداد ماه علاوه بر تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود، درباره انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره تصمیم‌گیری کند.در گروه بیمه، بیمه البرز در دوره یکساله منتهی به پایان اسفند ماه ۹۶ مبلغ ۱۴۵ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۴ درصد افزایش داشت. در پایان معاملات دیروز شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین با معامله ۸۱۴ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مخابرات با معامله بیش از ۳۹۴ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما شکننده بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۷۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۹۷۷میلیارد تومان بالغ شد.