در گروه بانکی، بانک گردشگری که همچنان درحال سپری کردن غیبت ۱۸ ماهه از بازار سهام است، ضمن انتشار تصمیمات دو مجمع، از لغو مجمع سالانه در پیش رو خبر داد. این بانک زمان برگزاری مجمع سالانه را پنج‌شنبه ۳۰ فروردین تعیین کرده بود، اما دیروز این زمان را لغو و به آینده موکول کرد.در گروه انفورماتیک مدیرعامل «های وب» با اعلام یکی از دلایل مهم طولانی شدن توقف نماد، از آمادگی اعمال تعدیلات و اصلاح صورت‌های مالی بر اساس اعلام کتبی سازمان بورس خبر داد.

ایمان میری در گفت‌وگو با بورس پرس، درباره آخرین وضعیت شرکت داده گستر عصر نوین که از آذر سال گذشته به دلیل ابهامات سازمان بورس و استعلام از جامعه حسابداران رسمی ایران در مورد صورت‌های مالی سه سال اخیر با توقف نماد مواجه بود، اظهار کرد: از موارد مهم این موضوع، افزایش تقریبی بیش از ۳ برابری مالیات در سال ۹۷ به دلیل انعقاد قراردادهای جدید و انتقال بخشی از درآمد سنوات قبل به آینده بوده که هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است.

وی ادامه داد: در روش‌های مختلف و بسته به نحوه محاسبه، امکان انتقال بین ۵۰ تا ۶۵ میلیارد تومان سود از سنوات قبل به آینده وجود دارد و «های‌وب» هم این آمادگی را دارد که اقدام به اصلاح روش کرده و یا در صورت لزوم، صورت‌های مالی را در مجمع اصلاح کند. سازمان بورس به‌صورت کتبی روش و مدل مدنظر را اعلام کند تا تبعات حقوقی و مالیاتی گریبان‌گیر شرکت نشود.

میری افزود: آمادگی اعمال روش پیشنهادی شرکت یا اصلاح صورت‌های مالی از طرف مجمع به سازمان بورس هم اعلام شده و باید در انتظار پاسخ جامعه حسابداران رسمی ایران و تصمیم سازمان بورس بود.در گروه کانی غیر‌فلزی نسوز توکا که پیشتر سود را از ۱۸۸ به ۳۴۰ ریال افزایش داده بود، در گزارش ۱۲ ماهه بازهم با رشد سود به تحقق سود ۳۸۴ ریالی به ازای هر سهم رسیده است.

در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۳۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۵۲میلیارد تومان بالغ شد.