در این میان البته دیروز نمادهای ذوب‌آهن اصفهان و ایران‌خودرو دیزل با عرضه‌های سنگینی مواجه شدند. نمادهای زیر‌مجموعه گروه پالایشی نیز هر چند در شروع بازار نوسانات مثبتی را تجربه کردند اما در ادامه با فشار فروش مواجه شدند. در نهایت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل «شبندر» داشت. در این شرایط شاخص کل با افت ۱۲۹واحدی معادل ۱۳/ ۰ درصد مواجه شد و در پایان معاملات در سطح ۹۸هزار و ۳۰۰واحدی قرار گرفت. در همین حال دیروز شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش ۴۶ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.در گروه بیمه‌ای عرضه ۴۴/ ۱۱ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی بیمه اتکایی امین به قیمت پایه کل ۴۰۹ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۴ ریال در روز چهارشنبه ۹ اسفند ۹۶ از طریق فرابورس منتشر می‌شود.

در تحولات پیرامون بازار سهام دیروز سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت تجهیزات ریلی البرز نیرو (سهامی خاص) را به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان برای خرید ۱۵ دستگاه لکوموتیو مدل GT۲۶CW صادر کرد. این اوراق ۵ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۵ درصد است که این اجاره‌بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین یکم (با مسوولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.در گروه فلزی دو مسوول سرمایه‌گذاری فرهنگیان و سازمان خصوصی‌سازی در مورد عرضه سهام ذوب‌آهن توضیح دادند. به گزارش «بورس پرس» یکی از مدیران سرمایه‌گذاری فرهنگیان اعلام کرد: دیروز فقط ۱۹ میلیون سهم ذوب آهن توسط سرمایه‌گذاری واگذار شد که به دلیل تامین پول برای پرداخت به تعدادی از بازنشستگان صورت گرفت. وی افزود: به جز عرضه ۱۹ میلیون سهم «ذوب»، دیگر سهام این شرکت به فروش نخواهد رسید چرا که همگان به آینده روشن آن امیدوارند.

براساس این گزارش، یکی از مدیران مسوول عرضه سهام در سازمان خصوصی‌سازی هم به بورس‌پرس اعلام کرد: ترجیح سازمان واگذاری بلوک حدود ۱۶ درصدی ذوب‌آهن و به وکالت از صندوق فولاد بوده اما طی سه هفته اخیر حدود ۲۰ میلیون سهم به‌صورت خرد عرضه شده است. در این میان هرگاه شرایط این سهم مناسب باشد، درصد  اندکی عرضه می‌شود. وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی همواره به شرایط بازار سهام توجه ویژه کرده و قصد ندارد تا با عرضه سهام شرکت‌ها، شرایط عادی عرضه و تقاضا را تغییر دهد.در گروه واسطه‌گری مالی سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان دیروز در نتیجه برگزاری مجمع فوق‌العاده با افزایش سرمایه مواجه شد. در این مجمع با افزایش سرمایه ۱۴۵ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی و ۲۴۷ درصد در اختیار هیات‌مدیره موافقت کرد. البته تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ شرکت، افزایش سرمایه به ثبت نخواهد رسید.در گروه معدنی، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور درخصوص سود خالص هر سهم در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ شفاف‌سازی کرد.توسعه معدنی و صنعتی صبا نور با ۱۸درصد رشد در سود هر سهم منتهی به سال جاری مواجه شد. با این تغییرات سود هر سهم به ۲۹۰ ریال رسید.

در گروه سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری سود سهام سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵ را از تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۹۶ پرداخت می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که سهامداران حقوقی دارای ۳۰ میلیون سهم جهت دریافت سود سهام سال ۹۵ خود، با در دست داشتن مدارک معتبر و قابل قبول (معرفی‌نامه با اعلام کد بورس و شماره ثبت) به تمامی شعب بانک صادرات مراجعه کنند.در گروه غذایی شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک با انتشار عملکرد ۹ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ ۴۸میلیارد و ۲۵۱میلیون ریال سود خالص پس از کسر مالیات کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۲ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ ۱۷ ریال سود شناسایی کرده بود.در گروه خودرویی با اعلام مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) سرانجام پرونده واگذاری سایت تولیدی «بن‌رو» به رنو مختومه و این سایت به خودروساز فرانسوی واگذار شد. آن طور که منصور معظمی اعلام کرده است، در ماجرای بن‌رو، طبق مفاد «قرارداد رنو» عمل شد و سایت موردنظر (برای تولید محصولات جدید)، در اختیار رنویی‌ها قرار گرفت. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۰۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۰۷میلیارد تومان بالغ شد.