کتاب «حقوق بانکی» تالیف دکتر محمد سلطانی انتشار یافت

در این کتاب سعی شده است مهم‌ترین مسائل حقوق بانکی به شیوه‌ای تحلیلی مورد مطالعه قرار گیرد. ابتدا تاریخچه پول و بانکداری که در شناخت ماهیت مسائل حقوق بانکی مهم است ارائه شده، سپس بانکداری غربی با بانکداری اسلامی مقایسه شده است. مولف همچنین در «حقوق بانکی» ساختار بازار پول در ایران را تشریح کرده است که شامل جذب منابع، اعطای تسهیلات، اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه بانکی و... است در پایان کتاب نیز مباحثی درخصوص پولشویی ارائه شده است.

حقوق بانکی در ۶ بخش تدوین شده است که عبارتند از: پول، بانکداری و حقوق بانکی، ساختار بازار پول در ایران، تجهیز منابع، تخصیص منابع، اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه بانکی و پولشویی. پس از مطالب کتاب نیز در پیوست به مهم‌ترین دستورالعمل‌ها در حوزه بازار پول اشاره شده است.

حقوق بانکی در ۳۶۸ صفحه، با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر میزان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

فصلنامه بورس اوراق بهادار

پانزدهمین شماره فصلنامه علمی- پژوهشی بورس اوراق بهادار منتشر شد.

برخی از عناوین مقالات مندرج در این شماره عبارتند از: اثرگذاری اطلاعات مختلف و ارائه صادقانه آنها بر تصمیمات سرمایه‌گذاری تحلیلگران شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ارتباط همزمان و پویا بین حجم معاملات و بازده سهام با استفاده از مدل‌های خود رگرسیون‌برداری، اسناد عملکرد پرتفوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، تاثیر جریان‌های نقدی آزاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر نسبت‌های بدهی و تقسیم سود، رابطه اجزای نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده آتی سهام در بورس اوراق بهادار تهران، مسوولیت مدنی ناشی از نقض مقررات افشای اطلاعات در معاملات سهام.

فصلنامه بورس اوراق بهادار، فصلنامه‌ای است علمی- پژوهشی که در راستای توسعه دانش مالی در کشور، شناسایی مسائل بازار سرمایه و راه‌حل‌یابی برای آن مقالات پژوهشی را منتشر می‌کند.این نشریه به صاحب امتیازی شرکت بورس اوراق بهادار، مدیر مسوولی دکتر علی رحمانی و سردبیری دکتر احمد احمدپور منتشر می‌شود.