عباس آرگون با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر، برخی از واردکنندگان و فعالان اقتصادی نسبت به تخلف صورت گرفته از سوی چند صرافی مجاز گزارش‌هایی را ارائه داده‌اند، به روابط‌عمومی اتاق تهران گفت: طبق بررسی صورت گرفته و گزارش‌هایی که از سوی برخی فعالان اقتصادی عنوان شده است، چند واردکننده با هدف تامین ارز مورد نیاز خود از طریق سامانه نیما، نسبت به واریز مبلغ ریالی آن به حساب یک صرافی کارگزار و مورد تایید این سامانه اقدام کرده‌اند اما پس از مدتی به جای دریافت ارز، با خبر تعطیلی و متواری شدن صرافی کارگزار شوکه شده‌اند.

وی افزود: در همین رابطه، چند ده فعال اقتصادی با شکایت از یک صرافی مجاز به فعالیت در سامانه نیما اعلام کرده‌اند که در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ریالی دریافت ارز نیمایی به حساب این صرافی واریز کرده‌اند اما نه‌تنها پس از مدتی ارز را دریافت نکرده‌اند بلکه صراف متخلف اقدام به تعطیلی و فرار کرده‌است.

آرگون با بیان اینکه نگرانی از چنین اتفاقاتی، عرصه فعالیت اقتصادی بنگاه‌ها را بیش از همیشه غبارآلود کرده‌ و اعتبار سامانه نیما را نیز نزد فعالان اقتصادی کمرنگ می‌کند، افزود: به‌نظر می‌رسد سامانه نیما همچنان از مشکلات و حفره‌هایی در رنج است که نظارت سختگیرانه‌تر بانک مرکزی را می‌طلبد. نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: بانک مرکزی باید نسبت به اعتبارسنجی مجدد روی صرافی‌های فعال در سامانه نیما به‌عنوان کارگزار اقدام کند تا از پیشامدهای ناگوار این چنینی که خسارات مالی سنگینی را متوجه فعالان اقتصادی می‌کند، جلوگیری شود. خبر اعلام شده از سوی این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با انتشار خبری مبنی بر پلمب این صرافی متخلف با حکم قضایی، مورد تایید قرار گرفته است.