به گزارش روابط‌عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور در جلسه هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اعلام این مطلب گفت: مهم‌ترین عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدا از کارکرد اقتصادی، ایجاد اشتغال‌ پویا، پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات است. با توجه به اینکه عدالت و رفاه اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت به شمار می‌رود، معتقدم با حفظ ملاحظاتی که در مورد مشکلات بنگاه‌ها و مغازه‌های کوچک داریم، گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند به بهبود وضعیت توزیع و اشتغال کمک کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضرورت توسعه را اتصال بین تولیدکننده و عرضه‌کننده به‌صورت مستقیم دانست و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کرده و با شناختی که از سلیقه مصرف‌کنندگان دارند، محصولاتی مناسب به تولیدکنندگان سفارش داده و در سیستم توزیع قرار می‌دهند.  کیخا تاکید کرد: با این نگاه بیش از هر گروه دیگری، کشاورزان و تولیدکنندگان منتفع خواهند شد، ضمن اینکه تولیدات با حفظ سلیقه مصرف‌کننده و در راستای نیازهای بازار و به‌صورت هدایت‌شده عرضه خواهد شد، این امر مهمی است که در حال حاضر در جریان تولیدهای کشاورزی وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ارائه کالا با قیمت پایین در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رفاه اجتماعی کمک می‌کند، تصریح کرد: ما در ابتدای راه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور هستیم و باید به‌جایی برسیم که رقابت بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و براساس استانداردهای جهانی شکل گیرد تا هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان منتفع شوند. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت در هر تصمیمی باید با فعالان آن عرصه همفکری و تصمیمی بر پایه خرد جمعی اتخاذ کند، گفت: تصمیماتی که بدون مشورت و غیرکارشناسی باشد، نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی برای اقتصاد کشور ندارد.

وی به واگذاری ۶۰درصد از پروژه‌های بزرگ کشور در حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: معتقدم فروشگاه‌های زنجیره‌ای با به حداکثر رساندن سود در بلندمدت بهترین گزینه برای تملک این منابع عظیم و سرمایه‌گذاری در کشور هستند که در این صورت به تقویت بنیان اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد شد. این نماینده مجلس تاکید کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رونق تولید و در نتیجه حمایت از کشاورز کمک می‌کند و در این صورت کشاورز نیز با انگیزه ایجاد شده، محصول باکیفیت‌تری تولید خواهد کرد.