شماره روزنامه ۶۱۱۳
|

  • عطش تقاضا برای پول

    دنیای اقتصاد: بررسی روند نرخ بهره بین بانکی نشان می‌دهد نرخ بهره بین بانکی پس از یازده‌ماه بار دیگر به کانال ۲۳.۷درصد وارد شده است. این سطح از نرخ بهره از آبان‌ماه۱۴۰۲، بی‌سابقه بوده است. کریدور تعیین‌شده برای نرخ بهره از ۲۳ تا ۲۴درصد است و با رسیدن این متغیر به ۲۳.۷۴درصد در ۴مهرماه به سقف کریدرو نزدیک شده است.
  • خروج ارز از بازی ریسک‌ها

    دنیای اقتصاد: نرخ دلار آزاد در معاملات روز گذشته به کانال ۶۰ هزارتومانی بازگشت. تحلیلگران این اتفاق را ناشی از بی‌توجهی بازار به ریسک‌های منطقه‌ای می‌دانند. به عقیده این افراد از واکنش‌پذیری بازار نسبت به اخبار منفی کاسته شده است. البته این افراد معتقدند که در صورت گسترش درگیری‌ها امکان بازگشت روند افزایشی به معاملات ارزی وجود دارد.
  • تورم ۲۵۰ درصدی نوار غزه

    ایبِنا: بانک جهانی اعلام کرد که همه ساکنان نوار غزه از فقر رنج می‌برند. به گزارش آناتول، بانک جهانی نشان داد که تورم از ۲۵۰درصد فراتر رفت که دلیل آن عواقب جنگ مداوم اسرائیل در نوار است. در گزارشی که این بانک با عنوان «به‌روزرسانی اقتصادی فلسطین» منتشر کرد، آمده است: با پایان یافتن سال اول جنگ اسرائیل در نوار غزه که باعث آوارگی حدود ۲میلیون نفر شد.
  • رئیس‌کل بانک مرکزی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد

    بانک مرکزی: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی برای شرکت در ششمین اجلاس بین‌المللی بانک‌های مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و همچنین توسعه مناسبات و همکاری‌های پولی و بانکی با کشورهای عضو، در صدر هیاتی تخصصی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.
  • معامله ۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله

    مرکز مبادله ایران: ۹۶کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۵۰۳میلیارد تومان در حراج پنجاه‌وچهارم مرکز مبادله ایران مورد معامله قرار گرفت. در پنجاه‌وچهارمین جلسه حراج شمش طلا که روز یکشنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران برگزار شد، از مجموع ۱۰۶کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه‌شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۹۶کیلوگرم با میانگین قیمت ۵میلیارد و ۲۴۷میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
  • وضعیت حساب‌های پرداخت اعتبارات دستگاه‌های اجرایی

    دیوان محاسبات کشور: ۵۱۷۰۰میلیارد تومان در حساب‌های پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی رسوب شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد، مبلغ ۵۱۷۰۰میلیارد تومان در حساب‌های پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی رسوب شده است. این نهاد نظارتی در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی درخصوص انتقال مانده مصرف نشده به حساب‌های سپرده، ضمن تاکید بر ضرورت تفکیک مانده مذکور در دو بخش سال جاری و سال۱۴۰۲ و با توجه به اهمیت موضوع در افزایش رفاه عمومی و همچنین پایان مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ممنوعیت انتقال وجوه مصرف‌نشده به حساب سپرده را مورد تاکید قرار داده است.
  • برگزاری بزرگ‌ترین مزایده اموال مازاد بانک‌ها

    دنیای‌اقتصاد: وزیر اقتصاد بر ضرورت فروش اموال مازاد بانک‌ها تاکید کرد.به گزارش «دنیای‌اقتصاد» عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی که در شهریور ماه انجام شد، خطاب به مدیران تحت مدیریت دولت گفت: «اموال مازاد را واگذار کنید و با درآمد آن در پی بنگاه‌سازی بروید.»
  • موعد کاهش نرخ بهره در اروپا

    دنیای اقتصاد: به دنبال رشد ضعیف اقتصاد و شکننده‌شدن فضای تجاری در منطقه یورو، اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که بانک مرکزی اروپا در جلسه اکتبر، نرخ بهره را کاهش خواهد داد. کاهش تورم در بیشتر کشورهای اروپایی، بانک مرکزی را در خصوص این اقدام مصمم‌تر خواهد کرد. با این حال، تا ماه اکتبر باید منتظر داده‌های بیشتری از اقتصاد بود تا دیدگاه بهتری نسبت به تصمیم این بانک به دست‌ آید.
  • پذیرش اعضای جدید در بریکس متوقف شد

    ایسنا: وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که بریکس گسترش بیشتر را در حال حاضر نامناسب می‌داند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که در حال حاضر، همه کشورهای عضو فعلی بریکس، پذیرش اعضای جدید را غیرممکن می‌دانند.
  • کلید روشنایی صنعت برق

    دنیای اقتصاد: معاون سرمایه‌گذاری و تامین مالی صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» راهکار خروج صنعت برق از ناترازی کنونی را تشریح کرد. رضا محمدی علاوه بر ارائه آخرین آمار تاکید کرد که خروج از قیمت‌گذاری دستوری باعث تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق و ترمیم ناترازی خواهد شد.
  • تغییر فاز بازار ارز

    دنیای اقتصاد: بازار ارز تهران به تشدید تنش‌ها در لبنان واکنش نشان داد. پس از صورت گرفتن حملات هوایی متعدد به بیروت ریسک‌های جدیدی به فضای سیاسی کشور وارد شد که در نتیجه آنها بازار ارز دچار رشد نرخ شد. البته برخی از تحلیلگران معتقدند که این رشد قیمت‌ها قابل جبران خواهد بود.
  • سامانه ثبت‌نام وام ازدواج به‌روزرسانی شد

    بانک مرکزی: مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تسهیل ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ازدواج ضمن به‌روزرسانی سامانه ثبت نام قرض‌الحسنه ازدواج زمینه برای ثبت‌نام شبانه روزی و رزرو بانک مورد نظر توسط متقاضیان فراهم شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مهدی صحابی ضمن تشریح دسترسی‌های جدید افزوده‌شده به سامانه ثبت تقاضای متقاضیان وام ازدواج گفت: با به‌روزرسانی جدید سامانه ثبت‌نام قرض‌الحسنه ازدواج صورت گرفته است و متقاضیان می‌توانند در تمام ساعات شبانه‌روز، ثبت نام اولیه را انجام دهند و چنانچه بانک عامل مورد نظر آنها دارای سهمیه نبود آن بانک را رزرو کنند.
  • ۳۳.۷ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

    بانک مرکزی: بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۷مهرماه امسال ۳۳میلیارد و ۷۴۱میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است. در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۷میلیارد و ۳۸۳میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۸میلیارد و ۲۱میلیون دلار، برای خدمات ۸۲۴میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۷میلیارد و ۵۱۳میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.
  • پیام تسلیت رئیس‌کل بانک مرکزی در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

    بانک مرکزی: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل قهرمان و شجاع حزب‌الله لبنان در حمله رژیم سفاک صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متن پیام رئیس‌کل بانک مرکزی به این شرح است:

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر