معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سه پلت‌فرم رونمایی شده در این مراسم که در حوزه هوش مصنوعی بوده است، افزود: این شرکت‌ها پلت‌فرم‌هایی را ارائه کردند که کسب‌وکارها می‌توانند از سرویس‌های آنها استفاده کنند؛ یکی از بخش‌های جالب این پلت‌فرم‌ها، تبدیل گفتار به نوشتار است که توسط خبرنگاران استفاده می‌شود و برای آنها می‌تواند کاربردی باشد. به گفته ستاری، تشخیص چهره، تشخیص احساسات و عواطف و... از دیگر اقدامات این شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بوده است.

ستاری با بیان اینکه ابعاد این شرکت‌ها همواره درحال توسعه است، گفت: هوش مصنوعی یک حوزه بکر است که معاونت علمی و فناوری به‌صورت جدی روی آنها کار می‌کند و مورد حمایت خود قرار می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: اکنون استفاده از هوش مصنوعی در بخش کسب‌وکارها به فرهنگی تبدیل شده و ما منتظر روزی هستیم که این شرکت‌ها با بزرگان این حوزه در کشورهای دیگر رقابت کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما از سایر استارت‌آپ‌ها در حوزه ICT دعوت می‌کنیم که به هوش مصنوعی ورود پیدا کنند، زیرا کشور می‌تواند در این زمینه با وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیشرفت کند و به واسطه آن، آینده خوبی داشته باشد. وی افزود: معاونت علمی در راستای توسعه استارت‌آپ‌های حوزه ICT حمایت‌هایی را مد نظر دارد.