The Claw

یکی از همه‌کاره‌ترین دسته‌هایی که این محققان معرفی کرده‌اند، «The Claw» یا همان پنجه نام دارد که دیوایسی مشابه تفنگ است که با فشردن آن می‌توانید اشیای مجازی را از روی زمین بلند کنید و به‌لطف تکنولوژی «Haptic Feedback» می‌توانید نرمی و بافت اجسام را نیز در دستانتان احساس کنید. ضمنا با توجه به نحوه در دست گرفتن این چنگک، حس متفاوتی را از سمت اجسام دریافت می‌کنید و با وجود مقاومتی که در این دسته وجود دارد، کاربر نمی‌تواند دست خود را درون اجسام مجازی فرو کند و همچنین لرزش‌های ریزی که این دسته به دستتان وارد می‌کند قادر است بافت سطح اجسام را برای کاربر شبیه‌سازی کند.

 Haptic Links

«Haptic Links» هم دستگیره دیگری است که این گروه معرفی کرده است. این دستگیره از دو دسته تشکیل شده که قادر است فعالیت‌هایی را که شخص می‌تواند با دو دستش تجربه کند برای او شبیه‌سازی کند. این تجربیات شامل جابه‌جا کردن جعبه‌ها، یا کار با مته‌های بزرگ یا فعالیت‌های حرفه‌ای مانند شیپور زدن می‌شود. این تیم مایکروسافت دستگیره‌های Haptic Links را در سه بخش اساسی طراحی کرده‌اند که این سه بخش میزان تنش و میزان آزادی دسته‌ها از یکدیگر را کنترل می‌کنند. این سه بخش شامل لولا، چرخ دنده و زنجیر می‌شوند که همکاری این سه بخش می‌تواند انواع مختلفی از شبیه‌سازی در شرایط متفاوت را برای فرد خلق کند.

 Canetroller

در پایان هم مایکروسافت دستگیره «Canetroller» را معرفی کرد که نوعی عصای شبیه‌سازی شده برای نابینایان محسوب می‌شود. زمانی که این دیوایس را در دنیای شبیه‌سازی شده به اطراف حرکت می‌دهید، اگر عصا با اشیا برخورد کند متوقف می‌شود. این ویژگی به‌لطف به‌کارگیری ترمز‌های پوشیدنی و قابل برنامه‌ریزی شده در این دیوایس است. همچنین زمانی که عصا را روی زمین می‌کشید، می‌توانید یک لرزش را در درون عصا حس کنید که شباهت زیادی به استفاده از همین عصاها در دنیای واقعی دارد. ضمنا این لرزش با صدای شبیه‌سازی‌شده‌ای همراه است که دقیقا مشابه صدای کشیدن عصای واقعی نابینایان روی زمین است.

این عصا همانند راهنماهای صوتی که برای نابینایان طراحی شده، می‌تواند به نابینایان و کم‌بینایان کمک کند که در دنیای مجازی حرکت کنند. کمپانی مایکروسافت در این‌باره می‌گوید: «بخش تحقیقات مایکروسافت امیدوار است این دیوایس‌ها بتواند نظر محققان و طراحان سراسر دنیا را جلب کرده و موجب شوند ابزارها و برنامه‌های کاربردی بیشتری در این زمینه خلق شود و واقعیت مجازی را برای افرادی که به ناتوانی‌های جسمی و ذهنی مختلفی دچار هستند قابل استفاده و جذاب‌تر کند.»