شاید مهم‌ترین قابلیت این دوربین برای فیلمبرداران لرزش‌گیر اپتیکال ۵ محوره درون بدنه (IBIS) باشد که به کاربر امکان می‌دهد در استفاده از هر لنزی تصاویر پایداری را ثبت کند؛ خصوصا اینکه بهترین لنزهای فوجی‌فیلم فاقد لرزشگیر داخلی هستند و از دیافراگم سریع برای عملکرد خوب در نور کم استفاده می‌کنند. درحالی‌که فیلمبرداری در اکثر دوربین‌های پیشین فوجی در اولویت نبوده این‌بار X-H۱ برعکس عمل کرده و حالا از وضوح DCI ۴K ۲۰۴۹×۲۱۶۰ و گستره رنگی Rec.۲۰۲۰ با بیت‌ریت ۲۰۰Mbps و همچنین فیلمبرداری آهسته ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰fps پشتیبانی می‌کند. میکروفن داخلی نیز ارتقا یافته و امکان اتصال میکروفن خارجی نیز وجود دارد. همچنین یک حالت شبیه‌سازی فیلم جدید به نام Eterna اضافه شده که رنگ‌های با اشباع کمتر ایجاد می‌کند تا بتوانید بعدا بهتر آنها را ویرایش کنید. با اینکه X-H۱ روی کاغذ در برخی موارد ضعیف‌تر از رقیب خود پاناسونیک GH۵ است اما رقابت این دو باید جذاب باشد. البته این دوربین بی‌شک برای ثبت تصاویر ثابت نیز عالی عمل می‌کند و همچنین بهینه‌سازی‌هایی برای استفاده بهتر توسط حرفه‌ای‌ها نیز وجود دارد. بدنه X-H۱ شباهت زیادی به مدل X-T۲ دارد اما صفحه‌نمایش سیاه‌وسفید بالایی را از GFX ۵۰S به ارث برده است.

دکمه‌ها حالا بزرگ‌تر شده‌اند و صفحه‌نمایش لمسی را نیز می‌توانید در سه جهت بچرخانید. فوجی‌فیلم همچنین با تمرکز روی ویدئو دو لنز X-mountسینمایی نیز معرفی کرده است. Fujinon MKX با فاصله کانونی ۱۸-۵۵ و دیافراگم f/ ۲.۹ و همچنین MKX ۵۰-۱۳۵mm با همان f/ ۲.۹. جالب است بدانید فوجی‌فیلم همین لنزها را چندی پیش از نوع E-mount برای دوربین‌های سونی نیز عرضه کرده بود که شامل حلقه‌هایی برای تنظیم فوکوس و انجام زوم بدون تغییر فوکوس می‌شود. این لنز‌ها قرار است از بهار یا تابستان با قیمت‌های ۴هزار و ۳۰۰ دلار به بازار عرضه شوند. اما خود دوربین Fujifilm X-H۱ قرار است با قیمت هزار و ۹۰۰ دلار یعنی ۳۰۰ دلار گران‌تر از X-T۲ برای کیت بدنه تنها به بازار عرضه شود. با توجه به بهینه‌سازی‌های فراوان در بخش ویدئو به نظر می‌رسد این ۳۰۰ دلار رقمی منطقی باشد. زمان عرضه X-H۱ نیز اسفندماه اعلام شده است.