مجید پورعیسی در نشستی خبری درباره تبیین و تشریح اقدامات و دستاوردهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص توسعه استان اظهار کرد: براساس وظایفی که سازمان برنامه و بودجه به ما محول کرده رصد توسعه استان و ارزیابی آن نخستین و مهم‌ترین شاخصه است. وی افزود: همه ساله قبل از توزیع اعتبارات استانی ۱۵۰ تا ۲۰۰ شاخص به ما داده می‌شود که ما نسبت به قبل بررسی کنیم و توزیع اعتبارات باید به‌گونه‌ای باشد که ارتقای شاخص‌ها را در پی داشته باشد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف ما این است که تمام اعتباراتی که براساس قانون مصوب شده است که در استان توزیع شود، به ما محول می‌شود و براساس مدل‌های مفهومی مختلف و اسناد مختلف در استان توزیع و به موافقت‌نامه توزیع می‌شود. پورعیسی با بیان اینکه رصد نظام فنی و اعتباری و فنی اجرایی استان نیز از وظایف ما است، تصریح کرد: سازمان مدیریت می‌تواند دخیل باشد تا نظام فنی و اجرایی را در روستاها و شهرها مدیریت و در مصالح صرفه‌جویی کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما اهتمام به نشست‌های مکرر فکری و اندیشه‌ای است تا خوراکی برای مدل‌های مفهومی داشته باشیم، چراکه گفتمان‌سازی و نشست‌های مختلف بسیار مهم است تا در جامعه ما این تفکر جا بیفتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش ما برای پیشبرد طرح‌های استان است، یادآور شد: از ابتدای کار در استان سعی کردیم تمام طرح‌هایی که اجرایی می‌شود پیوست منطقه‌ای و قابلیت اجرایی داشته باشد.

پورعیسی با بیان اینکه برای پیشرفت استان باید اطلس سرمایه‌گذاری در استان تدوین شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم در استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد یا باید در شهرک‌های صنعتی یا مناطق ویژه باشد یا لکه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری مشخص کنیم که به این منظور شورایی راه‌اندازی کردیم تا همه دستگاه‌هایی که می‌توانند درحوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند ورود پیدا کنند و ما نیز زیرساخت‌ها را از دستگاه‌های متولی گرفته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک‌سال برای تدوین سند اشتغال استان کار کردیم، یادآور شد: به این منظور قرار است برای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان سند تهیه و ظرفیت‌های هر روستا بیان شود و ما به‌دنبال این هستیم تا پایان دولت به ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار سند بدهیم.

وی به بازنگری در سند آمایش استان اشاره کرد و گفت: اکنون تکلیف شده است که مجدد اسناد آمایش استان با اسناد ملی بازنگری شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی کمک به پیشبرد اهداف مقامات عالی دولت در استان را یکی دیگر از اقدامات سازمان اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین چهار نهاد معین در چهار شهرستان مرزی استان حضور دارند و به این منظور تلاش می‌شود با کمک مالی از سوی سازمان مدیریت با نهادهای معین برای پیشرفت شهرستان‌ها همکاری شود.

پورعیسی با بیان اینکه برای توسعه استان به تمام نهادهای توسعه مشاوره داده می‌شود، اظهار کرد: همچنین برای توسعه استان باید ریسک مدیران را بالا برده و برای پیشرفت کارها همکاری کنیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که ارزش افزوده استان را نسبت به سال‌های قبل ارتقا دهیم، گفت: در بحث آب و فاضلاب در دو سال اخیر رشد خوبی داشته‌ایم. پورعیسی به اعتبارات حوزه آب اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵۰‌میلیارد تومان اعتبار درحوزه آب و ۵۰ میلیارد تومان درحوزه عشایری تخصیص یافته است.

وی از اخذ دو‌سوم منابع در سفر دکتر نوبخت به استان خبر داد و یادآور شد: طی دو سال اخیر ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی در میراث یکی دیگر از اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث مسکن محرومان نخستین استانی بودیم که ۱۰ هزار واحد مسکن ساخته شد و الان به ۱۷ هزار رسیده‌ایم، گفت: همچنین اعتبارات راه ما چهار برابر شده است، اعتبارات آبخیزداری افزایش یافته و ۱۲۰ میلیارد افزایش اعتبارات قنواتی را شاهد بودیم.

پورعیسی با بیان اینکه جشن پایان گازرسانی در استان تا پایان سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: درحوزه مخابرات و دیجیتال اتفاقات خوبی افتاده است و تفاهم‌نامه‌هایی در استان درحال انجام داریم و درحوزه مرز نیز بحث آب و برق را تامین و مباحث زیرساختی را با تعهد فراهم کردیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی از اجرای ۱۷ طرح ملی در استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد طرح ۹۷‌میلیارد تومان اعتبار دارد. وی با اشاره به اینکه برای سال‌جاری ۲۳۰ شاخص برای توزیع اعتبارات در نظر گرفته شده اما شاخص و اولویت توزیع اعتبارات در تمام شهرستان‌ها یکی نیست، گفت: همچنین برای سال‌جاری ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درحوزه راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است که به این منظور اولویت با راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار خواهد بود.

پورعیسی با بیان اینکه برای راه‌های روستایی علاوه بر اعتبارات راهداری ۲۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و مبلغی اعتبار ملی نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اولویت در روستاها آب و راه است و اکنون بیش از ۴۰۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ما آبرسانی پایدار برای روستاها و حذف آبرسانی سیار است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیز در موضوع آب فاینانس انجام شده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی تامین و اختصاص اعتبارات آبخیزداری، مرمت قنوات آبرسانی به عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: اعتبارات این بخش در سفر دکتر نوبخت به استان از ۹۴۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

پورعیسی گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با رئیس سازمان مدیریت منعقد شده است که شامل مسکن محرومان، انرژی‌های خورشیدی، ایجاد سه هزار فرصت شغلی و ... است که به‌نظر می‌رسد منابع برای تزریق به طرح‌ها تا پایان دولت تامین شود. وی در ادامه از تصویب سند توسعه رسانه استان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته اعتباری در این خصوص نداشتیم اما در سال‌جاری برای جذب اعتبار پیگیری می‌کنیم.