بهترین دانشگاه های کانادا  برای تحصیل در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

بنابر ۶ شاخص اعتبار دانشگاه‌ها که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا (QS) در نظر گرفته می‌شوند،  ۲۶ دانشگاه کانادا در رتبه‌های برتر دانشگاه‌های جهان قرار دارند. اگر می‌‌خواهید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید، بهتر است بهترین دانشگاه های کانادا را بشناسید.

۱۰. دانشگاه کوئین

این دانشگاه در کینگستون، اونتاریو، قرار دارد و میان دانشگاه‌های کانادا در جایگاه ۱۰‌ام است و البته از نظر جهانی، امسال رتبه آن ۲۳۹ بود. این دانشگاه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادایی است و در سال ۱۸۴۱، قبل از اینکه خود کانادا، تشکیل شود، تاسیس شد.

۹. دانشگاه کالگاری

این دانشگاه در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹، رتبه ۲۲۹ را کسب کرد. دانشگاه کالگاری تشکیل شده از ۵ محوطه دانشگاهی است و البته در قطر (دوهه)، هم یک شعبه دارد که در سال ۲۰۰۷، در رشته پرستاری تاسیس شد.

۸. دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در لندن، آنتاریو، واقع شده است و رتبه آن در جهان ۲۱۴ است. این دانشگاه به دلیل وجود اعضای هیئت علمی بین‌المللی‌اش که از این نظر رتبه ۶۲ جهان را دارد، معروف شده است.

۷. دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو با کسب رتبه جهانی ۱۶۳، در زمینه میزان استناد به هر عضو هیئت علمی، رتبه ۱۰۰ جهانی را دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از دانشگاه‌های برتر جوان کاناداست.

۶. دانشگاه مونترآل

دانشگاه مونترآل که از رتبه پنجم دانشگاه‌های برتر کانادا به ششم سقوط کرده است، در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و البته موسسه فرانکوفون در این کشور رتبه ۱۴۹ را به خود اختصاص داده است.

۵. دانشگاه مک‌مستر

این دانشگاه در رتبه‌بندی امسال، رتبه ۱۴۶ در جهان را به خود اختصاص داده است اما در خود کانادا رتبه ۵ را دارد. مک‌مستر در همیلتون، انتاریو قرار دارد و مدرسه پزشکی‌اش، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

۴. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا، چهارمین دانشگاه معتبر کاناداست که در سطح جهانی، رتبه ۱۰۹ را دارد. این دانشگاه در شهر آلبرتا واقع شده است و اقتصاد عظیم استان آلبرتا به وجود این دانشگاه وابسته است. در واقع ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی سالیانه کانادا را تولید می‌کند.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا

از چهار دانشگاه برتر کانادا که در رتبه‌بندی جهانی QS، میان ۵۰ دانشگاه اول قرار دارند، دانشگاه بریتیش کلمبیاست که با رتبه ۴۷ جهانی، در ونکوور و کلووان در برتیتیش کلمبیا (غربی‌ترین استان کانادا) قرار دارد. این دانشگاه ۸ برنده جایزه نوبل و ۷۱ برنده بورسیه رودز (Rhodes) دارد. بورسیه رودز، از جوایز بین‌المللی تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد است.

۲. دانشگاه مک‌گیل

  امسال این دانشگاه در رتبه ۳۳ام جهانی قرار گرفت و میان ۱۰ دانشگاه برتر دنیا، بهترین نمره را برای درصد دانشجویان بین‌المللی که  در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، کسب کرده است. در واقع دانشجویان ۱۵۰ کشور دنیا برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند.

۱. دانشگاه تورنتو

اولین مکان میان دانشگاه‌های کانادا به دانشگاه تورنتو تعلق دارد. این دانشگاه امسال رتبه ۲۸ جهانی را کسب کرد. و از نظر اعتبار دانشگاه در رتبه ۱۸ جهان قرار دارد. در ضمن دانشگاه تورنتو از نظر اعتبار افراد شاغل در دانشگاه، میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

از دیگر دانشگاه‌های کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه سایمون فریزر (رتبه ۲۶۴ جهانی)

دانشگاه دانشگاه دالهاوزی (رتبه ۲۷۹ جهانی)

دانشگاه اوتاوا ( رتبه ۲۸۹ جهانی)

دانشگاه ویکتوریا ( رتبه ۳۵۹ جهانی)

دانشگاه ساسکاچوان (رتبه  ۴۶۱ جهانی)

دانشگاه کنکوردیا (رتبه ۴۶۴ جهانی)

دانشگاه یورک ( رتبه ۴۸۱ جهانی)

دانشگاه گوئلف (رتبه ۵۸۱-۵۹۰ جهانی)

دانشگاه مانیتوبا (رتبه ۶۰۱-۶۵۰ جهانی)

دانشگاه کارلتون (رتبه ۶۵۱-۷۰۰ جهانی)

دانشگاه مموریال نیوفاوندلند (رتبه ۶۵۱-۷۰۰)

دانشگاه شربروک ( رتبه ۶۵۱-۷۰۰)

دانشگاه ویندسور (رتبه ۶۵۱-۷۰۰)

دانشگاه رایرسون ( رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰)

شهرهای دانشجویی در کانادا

2

دانشگاه‌های مهم و برتر کانادا در چند شهر کانادا که عمدتا به شهرهای دانشجویی معروف‌اند، قرار دارند که در ادامه به برخی از این شهرها، اشاره شده است:

۱. مونترآل (Montreal)

شهر مونترآل، از نظر دانشجویی یکی از بهترین شهرهای دنیاست و مقام چهارم را در شاخص بهترین‌ شهرهای دنیا را دارد. این شهر بزرگترین شهر استان فرانسوی‌زبان کبک و دومین شهر بزرگ کاناداست. در مونترآل، ۴ دانشگاه برتر و ۷ موسسه آموزشی معتبر و ۱۲ کالج فنی‌ و حرفه‌ای وجود دارد. این موسسات آموزشی، مونترآل را به مکانی تبدیل کرده است که بیشتر تحصیلکرده‌های دانشگاهی را دارد.

مونترآل که به تعبیری پایتخت فرهنگی کاناداست، مکانی ایده‌آل برای افرادی است که از نقاط دیگر دنیا برای تحصیل به آن سفر می‌کنند. دانشجویان این شهر هرگز احساس افسردگی نمی‌کنند. زیرا این شهر پر از مراکز تفریحی از سالن‌های تئاتر، موسیقی، هنرهای بصری گرفته تا جشنواره‌های جذاب مانند جشنواره کمدی خنده که در نوع خود بزرگترین در دنیاست، است. اگر قصد دارید دوران دانشجویی خود را در این شهر بگذرانید، پس جشنواره‌های آتش‌بازی مونترآل که بهترین و بزرگترین جشنواره در دنیاست را از دست ندهید.

۲. تورنتو (Torento)

پایتخت استان  انتاریو و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کاناداست. تورنتو، مکانی هیجان‌انگیز و پر از تنوع برای زندگی است. تفاوت فرهنگی مردم این شهر روی فرهنگ کلی شهر و همچنین غذاهایشان، بسیار اثر گذاشته است. بازار بورس تورنتو، بزرگترین بازار بورس اوراق بهادار کانادا و ۵ بانک بزرگ این کشور در تورنتو قرار دارند. این شهر قطب مهم بخش تفریحی، رسانه‌ها و صنایع خلاقه در دنیاست.

مجموعه‌های بی‌نظیری از موزه‌ها و گالری‌ها، از موزه رویال انتاریو و گالری هنر انتاریو گرفته تا موز‌ه بسیار کوچک‌تر هنر سرامیک، گالری هنر اسکیموها یا موزه کفش باتا، در این شهر قرار دارند. جشنواره فیلم بین‌المللی انتاریو، یکی از بزرگترین جشنواره‌های دنیا و صحنه موسیقی زنده ، مورد توجه محلی‌ها و گردشگرهاست. همچنین انتاریو پر از کافه‌ها و رستوران‌های متنوع است که علاقه‌مندان خود را راضی نگه‌می‌دارند.

وقتی سخن از تحصیل است، دانشگاه‌های واقع در انتاریو از دانشگاه‌های برتر این کشور هستند. درواقع دانشگاه تورنتو در رتبه‌بندی QS، جایگاه ۲۸ام در دنیا را به خود اختصاص داده است.

۳. ونکوور (Vancouver)

شهر ساحلی ونکوور که شهری نسبتا جوان است و در غرب کانادا قرار دارد، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند ترکیبی از زندگی شهری و فضاهای باز بیرون‌شهری داشته باشند. اطراف ونکوور، پوشیده از مناظری واقعا تماشایی از جنگل‌های بسیار سبز و دریاچه‌های خیره‌کننده و کوهستان کانادایی است. این نقطه برای اسکی‌بازها، مکانی عالی به حساب می‌آید.

ونکوور، سومین کلان‌شهر کاناداست و میان سرزنده‌ترین شهرهای دنیا جای داشته و بیش از هر شهر دیگری، گردشگر و بازدیدکننده دارد. این شهر از نظر فرهنگی هم غنی است و سه شرکت معتبر سینمایی، جشنواره فیلم بین‌المللی ونکوور و سالن‌های موسیقی شاد و متنوع دارد.

دانشگاه‌های معتبر و مهمی در این شهر واقع شده‌اند که از میان آنها می‌توان به بریتیش‌کلمبیا، اشاره کرد. این دانشگاه در تازه‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا (QS)، جایگاه ۴۷ام را دارد. دانشگاه‌های معتبر دیگری که رتبه‌هایی عالی در دنیا دارند، در این شهر فعال هستند.

۴. کبک (Quebec)

اگر دوست دارید در شهری پرمنظره و تاریخی درس بخوانید، هیچ مکانی واقعا بهتر از شهر کبک، پیدا نمی‌کنید. این شهر، اوائل قرن ۱۷ تاسیس شد و پایتخت استان کبک است. مردم این استان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. شهر قدیمی کبک با خیابان‌های سنگ فرش شده بسیار قدیمی و هتل زیبای Chateau Frontenac تماشایی است. این شهر، تنها شهری در آمریکای شمالی است که دیوارهای دفاعی دارد و این اثر در سازمان میراث جهانی یونسکو، به ثبت رسیده است. کبک پر از نقاط تاریخی و معماری است. در حقیقت ۳۷ اثر ثبت شده کانادا در سازمان میراث جهانی یونسکو، در شهر کبک و حومه آن قرار دارد.

البته کبک، فقط یک موزه بزرگ نیست، آن شهری بسیار زنده و در حال تغییر است. در این جا هیچ کمبودی در زمینه زندگی شبانه و فرهنگ، احساس نمی‌شود و شهر به ویژه به داشتن کارناوال رنگارنگ زمستانی و سالن‌های موسیقی‌اش معروف است.

دانشگاه‌های معتبر و معروفی مانند دانشگاه لاوال ( رتبه ۴۰۲ دنیا) و دانشگاه دوکبک (du Quebec) (رتبه ۵۴۱-۵۵۰) در این شهر قرار دارند. این شهر همچنین محل قرار گرفتن قدیمی‌ترین موسسه آموزشی زنان در کلیسای اورسولین آمریکای شمالی است. تحصیل در دانشگاه‌های کبک، به زبان فرانسوی صورت می‌گیرد.

۵. ادمونتون (Edmonton)

ادمونتون، مرکز استان آلبرتاست و به دلیل اینکه بیشتر جشنواره‌های این کشور در این شهر برگزار می‌شود، به شهر جشنواره، معروف شده است. این شهر همچنین به دلیل وجود مرکز خرید وست ادمونتون مال که در گذشته، بزرگترین مرکز خرید دنیا بود و در حال حاضر بزرگترین مرکز در آمریکای شمالی است، معروف است. آب‌وهوای شهر ادمونتون، نسبت به شهرهای جنوبی کانادا، نسبتا ( البته نسبتا) ملایم است. مکان قرار گرفتن این شهر به سمت غرب کاناداست و زیبایی طبیعی بی‌نظیری دارد. خود شهر پر از جاذبه‌های گردشگری، مانند پارک فورد ادمونتون، بزرگترین موزه تاریخ کانادا، منطقه هنری واقع در مرکز شهر، است. همچنین ناحیه استرات‌کنا (Strathcona)، محل قرار گرفتن تئاترهای شهر ادمونتون و سالن‌های اجرای برنامه‌های زنده است. تمام این مکان‌ها، ترکیبی از معماری مدرن و تاریخی هستند و می‌توانید به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعددی در این منطقه، دسترسی داشته باشید.

از دانشگاه‌های معتبر ادمونتون می‌توان به دانشگاه آلبرتا و موسسه فناوری آلبرتای شمالی، کالج نورکوئست، دانشگاه مک‌اوان، کالج دانشگاه کینگز و کالج کنکوردیای آلبرتا اشاره کرد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

3

برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا باید «اجازهٔ تحصیل» در کانادا را داشته باشید. اگر دوره‌های آموزشی شما کمتر از ۶ ماه است، می‌توانید از طریق اخذ ویزای توریستی کانادا که به ویزای مولتی نیز شناخته می‌شود، اقدام کنید. اما اگر دوره تحصیل شما در کانادا بیش از ۶ ماه است باید از طریق اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید از مؤسسه آموزشی معتبر ی که قصد تحصیل در آن را دارید، نامهٔ پذیرش دریافت کنید. ضروری است.  یکی از مهم‌ترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اثبات تمکن مالی شما برای پرداخت هزینه تحصیل و اقامت در این کشور است. علاوه بر این، فرایند اخذ ویزای تحصیلی نیز هزینه‌های مشخصی دارد که باید از عهده آنها برآیید.

 

برای اطلاع از جزئیات شرایط ویزای تحصیلی کانادا، روی لینک زیر کلیک کنید و از مشاوره متخصصان ایران کانادا در این زمینه کمک بگیرید.

ویزای تحصیلی کانادا

 

 

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.