گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار

دلار در مرز حساس/ عقبگرد به کانال کاهشی محتمل شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۷۷۶۷
اقتصادنیوز: به عقیده معامله‌گران قیمت درهم و دلار به محدوده حمایتی رسیده‌اند که اگر آن را از دست دهند فشار فروش در بازار دوباره زیاد خواهد شد.
دلار در مرز حساس/ عقبگرد به کانال کاهشی محتمل شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار هرات در معاملات روزانه شنبه یک کانال از دست داد و در پشت خط نیز یک کانال دیگر. قیمت دلار که در انتهای هفته گذشته مرز حمایت 58 هزار و 800 تومان را از دست داده بود در روز شنبه به روند نزولی خود ادامه داد. قیمت دلار هرات در روز شنبه 58 هزار و 250 تومان شروع به کار کرد ودر ابتدا یک افزایش تا 58 هزار و 400 تومان داد و بعد از بازگشایی بازار دبی کاهشی شد.

قیمت دلار هرات بعد از بازگشایی درهم با گپ منفی، کانال 58 هزار تومان را از دست داد و در نیمه دوم در 57 هزار و 550 تومان به کار خود پایان داد. البته این پایان کار برای قیمت دلار هرات نبود و نرخ با کاهش بیشتر در معاملات پشت خطی کانال 57 هزار تومان را از دست داد و در 56 هزار و 940 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در کانال 15 هزار و در 15 هزار و 980 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش 230 تومانی در 15 هزار و 760 تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار برآورد شده از درهم 57 هزار و 839 تومان محاسبه می‌شود که با قیمت دلار پشت خطی هرات شکاف بیش از 800 تومانی دارد.

قیمت تتر در 57 هزار و 900 تومان بازگشایی کرد و با کاهش در نیمه دوم به کف کانال 57 هزار تومان رسید. براساس گزارش اکوایران، اما این پایان کار نبود و قیمت تتر همراه با دلار هرات وارد کانال 56 هزار تومان شد و به حوالی 56 هزار و 800 تومان رسید که از دلار هرات پایین‌تر است. با کاهش روز شنبه‌ای تتر، قیمت به اولین روز اسفند 1402 رسید.

گروهی از معامله‌گران دلیل این افت قیمت تتر، که به زیر دلار هرات رفته را احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها به دلیل تحریم می‌دانستند. البته گروهی هم معتقد بودند که بازارساز علاوه بر تزریق در بازار ارز در تتر هم مداخله می‌کند.

به عقیده معامله‌گران قیمت درهم و دلار به محدوده حمایتی رسیده‌اند که اگر آن را از دست دهند فشار فروش در بازار دوباره زیاد خواهد شد. اولین مرز حمایت دلار هرات 56 هزارو 700 تومان است که اگر قیمت دلار در زیر آن تثبیت روزانه دهد احتمال تست کانال پایین‌تر یعنی 55 هزار تومان بالا می‌رود. شرط کافی برای کاهش قیمت دلار به کانال 55 هزار تومان، از دست رفتن مرز حمایت 15 هزار و 300 تومان در درهم است. اما اگر قیمت دلار هرات مرز حمایت 56 هزار و 700 تومان را حفظ کند احتمال برگشت نرخ وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی