«هوم‌کر»؛ از صادرکنندگان برتر صنعت شوینده است

مدیرعامل شرکت کندر گفت: شرکت بین‌المللی محصولات پارس در سال ۱۳۴۲ با نام شرکت «پراکتراند گمبل»، به عنوان اولین واحد تولیدکننده پودر شوینده دستی با نام تجاری (تاید) تاسیس و از سال ۱۳۴۴ با ظرفیت تولید ۵۰۰۰ تن در سال آغاز به فعالیت کرد. در سال ۱۳۷۲ در ارتباط با واگذاری سهام دولت به بخش‌خصوصی، عملا شرکت از حالت نیمه دولتی خارج و به شرکتی خصوصی تبدیل شد. در سال ۱۳۸۰ این شرکت اولین گروه از محصولات جدید خود را با کیفیت برتر با نام تجاری بانو شامل پودرهای دستی، ماشینی و مایع ظرفشویی آغاز کرد. در حال حاضر شرکت بین‌المللی محصولات پارس ضمن نافزایش سهم تولید و توزیع داخلی، سالانه بیش از ۲۰ هزار تن پودر شوینده و سولفونیک اسید به کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق، آذربایجان و حوزه قفقاز صادر می‌کند.

قاسملو در ادامه به تشریح فعالیت شرکت کندر پرداخت و گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۰ با هدف تولید انواع پودرهای شوینده با بهره‌گیری از تکنولوژی روز جهان و دانش فنی داخلی با یک برنامه تولید در زمینی به مساحت ۵۲ هزار متر مربع شروع به فعالیت کرده است. این کارخانه فعالیت خود را در راستای تامین نیازهای داخل و خارج از کشور به انجام رسانده است. وی افزود: از سال ۱۳۵۸ ارتباط تجاری ما با شرکت‌های آمریکایی قطع شد و ما توانستیم با تکیه بر دانش فنی خود پودر دستی و مایع ظرفشویی را با برند عاج وارد بازار کنیم. در سال ۸۰ پودر لباسشویی و ظرفشویی را با برند بانو و در سال‌های بعد نیز برندهای دیگری را با شهرت کمتر وارد بازار کرده‌ایم. قاسملو اظهار کرد: طی دو سال گذشته برند هوم کر که مجوز تولید انواع پودرها را دارد روانه بازار مصرف کردیم، در ابتدای تولید این محصول به دلیل تبلیغات خیلی کم فروش قابل توجهی نداشتیم، اما از سال ۹۴ با برنامه تبلیغاتی گسترده و قرعه‌کشی ماهانه توانستیم فروش را افزایش دهیم و سود قابل توجهی را به دست آوریم. وی به کیفیت فوق‌العاده محصولات هوم کر اشاره کرد و گفت: در شرکت بین‌المللی پارس اصل بر کیفیت محصول است و برای اینکه قابل رقابت با شرکت‌های شوینده دیگر باشد قیمت یکسانی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم. قاسملو به قرعه‌کشی ماهانه این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: از آذرماه سال ۹۴ قرعه کشی ماهانه را شروع کردیم که به پنج نفر از مصرف‌کنندگان محصولات هوم کر جوایز نفیسی داده می‌شود.

وی گفت: بر این اساس به نفر اول یک دستگاه آپارتمان، یک دستگاه خودرو و ۲۰۰ میلیون ریال پول نقد به همراه مبلمان منزل، نفر دوم یک دستگاه خودرو، نفر سوم ۲۵۰ میلیون ریال و از نفر چهارم تا نفر ۴۰۵ جوایزی از جمله سکه و پول نقد داده می‌شود. مراسم این قرعه‌کشی نیز هر ماه از شبکه دو صدا و سیما به مدت ۴۰ دقیقه پخش می‌شود و نتایج قرعه‌کشی به همراه اسامی افراد برنده ، کمتر از دو هفته در روزنامه جام جم به چاپ می‌رسد. مدیرعامل کارخانه کندر اظهار کرد: در قرعه‌کشی میزان خرید مطرح نیست، اما اگر کسی کدهای بیشتری داشته باشد احتمال برنده شدن شخص بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه افراد اطمینان داشته باشند که نماینده صدا وسیما به تمام فرآیند قرعه‌کشی تا تحویل آنها به اشخاص نظارت کامل و دقیق دارد و شرکت هیچ گونه دخالتی در این امر ندارد. قاسملو اظهار کرد: این شرکت هرساله به عنوان واحد تولیدکننده نمونه استانی انتخاب شده و در راستای کسب رضایت مشتری و تامین خواسته مصرف‌کنندگان مفتخر به دریافت تندیس و لوح رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شده است. همچنین با تلاش و همکاری مدیران، مشاوران و با تکیه بر توانایی نیروهای انسانی، این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های OHSAS ۱۸۰۰۱، ISO ۱۴۰۰۰، ISO ۹۰۰۱ گردیده است. وی تصریح کرد: شرکت کندر از ابتدای فعالیت‌اش برنامه‌های صادارتی خوبی داشته و در صنعت شوینده جزء صادرکننده های برتر کشور بوده است.

قاسملو میزان صادرات شرکت را ۲۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به بیش از ۱۵ کشور (آسیای میانه، حوزه قفقاز، شمال و شرق آفریقا) صادرات داشته‌ایم و برنامه افزایش صادرات، تنوع دادن به محصولات و برندها را در دستور کار خود دارد. همچنین شرکت صادرکننده برگزیده شاخص استان تهران شده و طی سال گذشته تندیس گواهینامه استاندارد را دریافت کرده است. قاسملو با بیان اینکه سرمایه شرکت در حال حاضر ۱۰ میلیارد ریال است، افزود: مجوز افزایش سرمایه به ۵۱۵ میلیارد ریال را از سازمان بورس دریافت کرده‌ایم که این کار طی ماه‌های آینده در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول به ۴۰۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم به ۵۱۵ میلیارد ریال خواهد رسید. وی ادامه دارد: شرکت در زمینه تولید انواع پودرهای ماشین لباسشویی، سولفوئیک اسید، سدیم سیلیکات آلکالاین، انواع پودرهای لباسشویی، انواع مایعات ظرفشویی، محصولات سلولزی و سایر مایعات شوینده فعالیت دارد. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت از سال ۱۳۷۲ وارد بازار دوم بورس و اوراق بهادار شده که بیش از ۱۰۰۰ نفر سهامدار دارد و سود انباشته شرکت در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال است. وی اظهار کرد: اهداف شرکت برای سال‌جاری افزایش تولید داخلی، افزایش فروش و صادارت، تنوع محصولات با برند هوم کر است و پشتیبانی فروش را با استفاده از تبلیغات پرحجم و مناسب را از سال گذشته شروع کرده‌ایم.

مدیرعامل کارخانه کندر به مشکلات این صنعت اشاره کرد و تصریح کرد: یک سری از مشکلات عمومی است و همه صنایع درگیر آن هستند و رکود سال گذشته در بخش تولیدی و صنعتی نیز باعث شد که صنعت شوینده نیز با کاهش حجم خرید روبرو شود . از طرفی تثبیت نرخ ارز در حالیکه همچنان تورم بالاست به صادرات این صنعت لطمه وارد می‌کند. قاسملو گفت: معتقدم که نرخ ارز با کشورهای مقصد صادرات باید یک رابطه معقولی داشته باشد زیرا در کشوری که تورم دو رقمی و افزایش هزینه‌ها را به همراه داشته باشد، ولی در داخل عدم افزایش نرخ ارز را داشته باشیم حاشیه سود و قدرت رقابت با سایر تولیدکنندگان خارجی را از دست می‌دهیم. در این صورت صادرات متوقف خواهد شد و حتی سبب می‌شود که تولیدکنندگان خارجی نیز به داخل کشور ورود پیدا کنند. وی یکی دیگر از مشکلات را نرخ بالای سود تسهیلات بانکی اعلام کرد و افزود: نرخ تسهیلات رقبای خارجی در مقایسه با صنایع ما پایین است که این به صنایع داخلی صدمه وارد می‌کند. همچنین تقاضا داریم که دارایی نیز به شرکت‌های صادراتی اعتماد کرده و به همان سرعت که پول‌ها را در زمان بدهکاری می‌گیرند به همان اندازه نیز در زمان بستانکاری به شرکت‌ها پرداخت کنند.

«هوم‌کر»؛ از صادرکنندگان برتر صنعت شوینده است