روز گذشته در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی ایران با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش در یک گروه قرار گرفت که این گروه، گروه مرگ جام جهانی روسیه لقب گرفته است. در اولین دقایق پس از انجام قرعه کشی این طور تصور می شد که ایران حداقل می تواند مقابل مراکش نتیجه بگیرد و مقابل این تیم کار آسانی دارد. اما نگاهی به وضعیت تیم ملی مراکش و بازیکنان این تیم، تصورات ما را به هم می ریزد. تیم ملی مراکش در تاریخ فوتبال خود یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی در جام ملت های آفریقا داشته است.

مراکش آن تیمی نیست که تصور می کردیم. این تیم، بازیکنانی دارد که در باشگاه های درجه اول اروپا حضور دارند؛ باشگاه هایی که در تاریخ فوتبال ایران حتی یک بازیکن هم نتوانسته به آن ها وارد شود. این کشور بازیکنانی دارد که هر کدام برای خود در فوتبال جهان اسم و رسمی دارند. بعضی بازیکنان تیم ملی مراکش که اسم آن ها به گوش فوتبال دوستان خورده است ستاره هایی مانند: مهدی بن عطیه (یوونتوس)، حکیم زیچ (آژاکس)، فیصل فجر(ختافه) و اشرف حکیمی (رئال مادرید) هستند که از جمله بهترین بازیکنان تیم ملی مراکش به شمار می روند. قطعا رویارویی با آن ها کار آسانی برای تیم ملی ایران نخواهد بود.

بازیکنان تیم ملی مراکش که ۱۱ نفر اصلی این تیم را تشکیل می دهند عبارتند از: مهدی بن عطیه(یوونتوس) که کاپیتان تیم ملی مراکش در جام جهانی خواهد بود. می شود گفت بهترین بازیکن حال حاضر مراکش خود اوست. مونیر(نومانسیا اسپانیا)، اشرف حکیمی(رئال مادرید)، ال احمدی(فاینورد هلند)،بوسوفا(الجزیره امارات)، دیرار(فنر باغچه ترکیه)،بلحاندا(گالاتسرای ترکیه)، سیز(ولورهمپتون)، حکیم زیچ(آژاکس هلند)، آمرابات (لگانس اسپانیا) و فیصل فجر(ختافه اسپانیا).

تیم ملی مراکش قطعا یکی از بهترین تیم های مرحله انتخابی جام جهانی روسیه بوده، به دلیل اینکه این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۱ گل زد و حتی یک بار هم دروازه‌ اش باز نشد. گرچه ایران تا پیش از بازی با سوریه وضعیت مشابهی داشت و دروازه اش باز نشده بود، اما دو گل از سوریه خورد تا از این نظر، رکورد مراکشی ها بهتر از ایران باشد. این تیم در حال حاضر در رده چهلم رنکینگ فیفا قرار دارد و شیر‌های اطلس (تیم ملی مراکش)، اولین تیم آفریقایی تاریخ بوده است که توانست از مرحله گروهی صعود کنند.

مراکش چهار دوره در جام جهانی حضور داشته که آخرین حضور این تیم در جام جهانی، به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد. حالا مراکش، پس از دو دهه، آماده حضور موفق در جام جهانی شده است و نمی خواهد به راحتی از جام جهانی حذف شود.

این تیم در انتخابی جام جهانی روسیه توانست از بین تیم های ساحل عاج،گابن و مالی به عنوان تیم اول از گروه خود و اولین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه از قاره آفریقا باشد تا با این عملکرد درخشان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ خط و نشانی برای حریفان خود در جام جهانی بکشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.