حافظه فلش مقاوم روی دسته کلید

دنیای‌اقتصاد- این روزها بازار لوازم جانبی دیجیتال و به خصوص حافظه‌های ذخیره‌سازی حسابی رونق گرفته است. در این میان اما محصولاتی با طراحی متفاوت و جالب همیشه می‌توانند نظر کاربران و خریداران را به خودشان جلب کنند. به تازگی شرکت LaCie یک حافظه فلش جدید و جالب را به بازار معرفی کرده است که انتظار می‌رود توجه اغلب کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این محصول طراحی جالب و به شکل یک کلید را داشته و به این ترتیب می‌تواند همراه با کلیدهای واقعی کاربران روی دسته کلید قرار بگیرد. با این اوصاف کاربران این حافظه فلش می‌توانند همیشه و همه‌جا حافظه ذخیره‌سازی خودشان را به همراه داشته باشند.

حافظه فلش LaCie شکل ظاهری شبیه یک کلید داشته و به خوبی در میان دسته کلید کاربرانش قرار می‌گیرد. جنس آن هم ضدخش و ضدآب است تا به این ترتیب کاربران نگرانی‌ای بابت از بین رفتن اطلاعات‌شان نداشته باشند. حتی قسمت اتصال USB هم ضدخش و ضد آب است و اگر اشتباهی همراه با لباس‌ها روانه ماشین لباسشویی شود، جای نگرانی نخواهد بود.

علاوه بر اینها اطلاعات در این حافظه به صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند و برای دسترسی به آنها به یک پسورد نیاز است. یک سرویس پشتیبان‌گیری امن رایگان ابری روی این حافظه ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند یک نسخه از اطلاعات را آنجا هم نگهداری کنند.

حافظه فلش LaCie PetiteKey مبتنی بر پورت USB ۲.۰ است و در ظرفیت‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که قیمت عرضه این حافظه فلش از ۱۵ دلار شروع می‌شود.