بیمه سرمد به ازای هر سهم 150 ریال سود تقسیم کرد

به گزارش روابط‌عمومی بیمه سرمد، مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در روز ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶، در سالن همایش‌های نیایش و با حضور ۹۵ درصد از سهامداران برگزار شد. در این مجمع که با حضور پرویز مقدسی، رئیس هیات‌مدیره به‌عنوان رئیس مجمع، دکتر اسماعیل دلفراز، مدیرعامل، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ناظرین سهامداران و دیگر اعضای مجمع برگزار شد، تقسیم سود ۱۵۰ ریالی برای هر سهم به تصویب رسید.

افزایش500 میلیارد ریالی سرمایه بیمه سرمد در سال 1396

در ابتدای این جلسه، پس از تلاوت قرآن و سرود ملی، دکتر اسماعیل دلفراز، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد به بیان اهم برنامه‌ها و اقدامات این شرکت در سال ۱۳۹۵ پرداخت و گفت: «بیمه سرمد در سال ۱۳۹۵، مسیری رو به رشد را پیمود. در این سال شرکت نه تنها رتبه توانگری مالی در سطح یک را همچون سال‌های گذشته حفظ کرد، بلکه با پیگیری استراتژی‌هایی سودمحور، موفق به غنی ساختن پرتفوی حق بیمه خود به‌واسطه جذب قراردادهای با ریسک مناسب شد.» دکتر دلفراز با اشاره به سرمایه ثبت شده هزار میلیاردی بیمه سرمد در سال ۱۳۹۵ گفت:« بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران، این سرمایه باید تا پایان سال ۱۳۹۶ به هزار و پانصد میلیارد ریال افزایش پیدا کند و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قبل از پایان سال جاری، این افزایش سرمایه محقق خواهد شد.»

رشد 153 درصدی فروش بیمه‌های زندگی

دکتر دلفراز با تاکید بر لزوم جذب بیشتر پرتفوی حق بیمه بیمه‌های زندگی، از رشد ۸۳ درصدی فروش در این محصول استراتژیک بیمه سرمد در سال گذشته خبر داد و این اتفاق را مدیون آموزش نمایندگان و جذب نیروهای متخصص دانست. به گفته مدیرعامل بیمه سرمد، نمایندگان و کارگزاران بیمه‌ای همکار با این شرکت، باجذب پرتفوی مناسب و با ریسک پایین، توانسته‌اند بیمه سرمد را به چشم‌اندازهای تصویر شده در این شرکت نزدیک‌تر کنند. وی اختصاص ۱۶ درصد از پرتفوی بیمه سرمد به بیمه‌نامه‌های کم ریسک آتش‌سوزی و جذب محدود بیمه‌نامه‌های ثالث را یکی دیگر از دلایل توسعه پایدار این شرکت برشمرد و با اشاره به سهم ۱۹ درصدی بیمه‌نامه‌های زندگی در پرتفوی این شرکت، نسبت به رشد بیش از ۱۸۰ درصدی فروش این بیمه‌نامه‌ها تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد.

سرمد؛ راهبر قراردادهای بیمه مشترک

مدیرعامل بیمه سرمد با اشاره به افزایش اعتماد سایر شرکت‌ها به بیمه سرمد، از نقش راهبری این شرکت در قراردادهای کنسرسیوم یا بیمه مشترک ابراز خرسندی کرد و با بیان اینکه حق بیمه صادره در بیمه سرمد در سال ۱۳۹۵، با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال قبل، به ۱۹۳۷ میلیارد ریال رسیده است، از برنامه‌ریزی‌هایی خبرداد که رشد ۶۲ درصدی پرتفوی بیمه سرمد در سال جاری را به همراه خواهند آورد. در ادامه، دکتر دلفراز تاثیر قابل توجه مدیریت ریسک و سیاست‌های اتکایی را در حفظ سرمایه این شرکت تاثیرگذار دانست و افزود:«با وجود نسبت خسارت ۶۵ درصدی صنعت بیمه در سال گذشته، با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته در حوزه مدیریت ریسک، نسبت خسارت بیمه سرمد در سال ۱۳۹۵ تنها ۵۳ درصد بوده است.»

گامی موثر در همکاری بانک و بیمه

دکتر دلفراز با بیان اینکه با اجرای طرح فروش بیمه‌نامه‌های استاندارد (طرح نسیم)، تاکنون بیش از ۳۰ هزار فقره بیمه نامه در شعب بانک صادرات ایران صادر شده است، فروش بیمه‌نامه‌های سرمد در بیش از هزار شعبه منتخب این بانک را گامی در جهت تقویت همکاری بانک و بیمه معرفی کرد. وی افزود: «فروش بیمه نامه در بستر بانک، اتفاقی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی رخ می‌دهد و فرصت جذب پرتفوی با ریسک مناسب و ضریب بسیار پایین را برای شرکت‌های بیمه فراهم می‌کند. خوشبختانه بیمه سرمد، با همکاری بانک صادرات ایران، موفق به اجرای تفاهم‌نامه طرح نسیم شده است و اجرای این طرح در جهت جذب پرتفوی با ریسک پایین از مسیر شعب بانک و همچنین فرهنگ‌سازی در عرصه فروش بیمه‌نامه‌های اختیاری، تاثیر قابل‌توجهی گذاشته است.» مدیرعامل شرکت بیمه سرمد در پایان، سال ۱۳۹۶ را سالی متفاوت برای این شرکت خواند و در خصوص جذب بیش از ۳۱۳۰ میلیارد ریال پرتفوی با ترکیب مناسب در این شرکت تا پایان سال جاری، ابراز امیدواری کرد.

بیمه سرمد به ازای هر سهم 150 ریال سود تقسیم کرد

بیمه سرمد به ازای هر سهم 150 ریال سود تقسیم کرد